Társoldalunk:

Alonso nem érti, hogy lehetett szabályos Räikkönen előzése

2021.10.25. 18:38

A 42 éves Kimi Räikkönen és a 40 éves Fernando Alonso csatája volt az USA Nagydíj egyik színfoltja, a kétszeres világbajnok spanyolban ugyanakkor maradt némi értetlenség azután, hogy egykori nagy ellenfelének nem kellett visszaadnia a megszerzett pozíciót. 

Az USA Nagydíjon nemcsak az élen, hanem a mezőny hátsó részében is zajlottak csaták, sőt! Az egyik legtöbbet csatázó pilóta pedig a büntetése miatt a 19. helyről induló Fernando Alonso volt, aki egyszer régi nagy ellenfelével, Kimi Räikkönennel is összetalálkozott. A kétszeres világbajnok szerint a finn pilóta a pályán kívül előzte őt meg, ezért nem érti, hogy miért kellett visszaadnia a helyét, a Räikkönen csapattársával folytatott párharccal kapcsolatban viszont elismeri, hogy ő volt a szabálytalan.

Räikkönen és Alonso egy kicsit nosztalgiázhatottForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

A 2005-ben és 2007-ben a világbajnoki címért vívó, a Ferrarinál egy szezon erejéig csapattársakként együtt dolgozó kettős a pontszerző helyeken kívül bonyolódott csatába, amikor Räikkönen az első kanyarban kívülről próbálkozott, majd a kijárati kerékvetőn átvágtatva meg is előzte Alonsót. A spanyol ezután arról rádiózott, hogy szerinte Räikkönennek vissza kellene adni a helyet, a felügyelők azonban másként határoztak.

„Nyilván ezt döntötték, úgyhogy el kell fogadnunk – nyilatkozta a végül műszaki probléma miatt kieső Alonso, majd több másik esetet is felhozott, amikor a bukótérben előnyt szerző versenyzőt a pozíció visszaadására köteleztek az 56 körös verseny során. – Nem tudom, hogy látták-e a teljes futamot, de Landóval az első körben ugyanez történt a 12-es kanyarban. Belül fékezett, megelőzte Sainzot, aki lement a pályáról, visszavette a helyet, amit később vissza kellett adnia. Ezután a verseny utolsó szakaszában, amikor másodszor megelőztem Giovinazzit, belül fékeztem a 12-es kanyarban, lekényszerítettem őt a pályáról, ahol visszavette a helyét, amit ezúttal neki kellett visszaadnia."

A két világbajnok össze is ért egy pillanatra

A felügyelők az Alonso és Räikkönen közötti esetet úgy ítélték meg, hogy a finnek nem volt hová mennie, mert Alonso leterelte őt a pályáról, a Giovinazzi és Alonso közötti csatánál viszont úgy látták, hogy az olasz pilótának lett volna más lehetősége. Alonso úgy véli, előbbi magyarázat nem igazán állja meg a helyét.

Az ember bizonyos módon mindig lekényszeríti a másikat a pályáról, ha belül fékez és elkötelezi magát az előzés mellett. A kívül levő versenyzőnek pedig el kell döntenie, hogy meghátrál, vagy a gázon marad a pályán kívül. Sainz, Giovinazzi és én is az utóbbit tettem. És ezután természetesen vissza kell adnia a helyünket, hiszen teljes gázzal megyünk a pályán kívül. Kimi azonban nem adta vissza. Ezért éreztem úgy, hogy nem volt következetes a bíráskodás."

Alonso a verseny során kétszer előzte meg a másik Alfa Romeót vezető Antonio Giovinazzit, először ugyanis kiszaladt a 12-es kanyar bukóterébe, ami miatt visszaparancsolták az olasz mögé. A második előzésnél viszont már Giovinazzi volt az, aki ugyanott szélesített, ezért neki kellett elengednie Alonsót. A kétszeres világbajnok tagadta, hogy azért előzött szabálytalanul, hogy ezzel szemléltesse, mi volt a baj Räikkönen megmozdulásával.

Giovinazzi kénytelen volt elengedni Alonsót

„Amikor megelőztem Antoniót, úgy éreztem, rendben volt a manőver. Nagyon későn fékeztem a 12-es kanyarban és elvétettem a kanyarbejáratot. Amikor a csapat szólt, hogy adjam vissza a pozíciót, megértettem, hogy ez a helyes lépés, és logikusnak is tűnt, hiszen túl későn fékeztem, így előnybe kerültem azzal, hogy lementem a pályáról."

„Sajnos mire visszaadtam a helyem, már három másodperccel előtte voltam, így sok időt veszítettem. De megértettem a döntést, utána pedig Gio is ugyanezt csinálta, és neki is vissza kellett adnia a helyet. Itt pedig visszatérünk a kiindulópontra, azaz hogy Kimi esetében furcsának tűnt az egész. De nem próbáltam bizonyítani semmit, csak igyekeztem felzárkózni. A tizedik hely volt a célunk, megpróbáltuk. Nyilván mindent tiszteletben tartunk, amit az FIA mond."

Alonso végül nem volt bosszús a történtek miatt, mivel a hátsó szárny meghibásodása így is, úgy is véget vetett volna a versenyének.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK