Miután Hamilton a rajtnál megelőzte Verstappent, az első etapban végig előtte maradt, a Red Bull viszont egy másodperces távolságon belül követte, azaz Hamilton végig ki volt téve az elévágásnak. A 10. körben a Red Bull meg is lépte, amire számítani lehetett, a Mercedesnek pedig nem volt más esélye, mint a lehető legtovább kint tartani a hétszeres világbajnokot, hiszen olyan kicsi volt a kettejük közti különbség Verstappen cseréje előtt, hogy Hamilton akkor is elveszítette volna az első helyet, ha rögtön a következő körben kiáll.
A Red Bull tehát agresszív lépésre szánta el magát, ezzel viszont nagyon hosszúra nyújtotta az utolsó etapját, kockáztatva, hogy Verstappennek nem marad gumija a végére. A Mercedes ezt azonban nem tudta kihasználni, Shovlin szerint ezért
visszatekintve az lehetett volna számukra a győztes taktika, ha a 10. körben cserélő Verstappennél korábban állnak ki, és megelőzik a holland elévágását.
„Reálisan nézve a lehetőség a verseny megnyerésére valószínűleg az lett volna, hogy egy korai kiállással megtartjuk a vezetést Lewis nagyon jó rajtja után. Ez talán legkorábban a nyolcadik körben lett volna lehetséges – mondta a mérnök, majd hozzátette,
a közepes keveréken tapasztalt nagy mértékű kopás miatt ezt túl kockázatosnak vélték volna a kemény gumis etapokra nézve, így akkori tudásuk alapján úgysem jöttek volna ki.