A Mercedes utólag jött rá, Hamilton hogyan verhette volna meg Verstappent

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes az USA Nagydíj alakulását látva utólag lett okosabb, és ekkor látta meg, mit kellett volna tennie Lewis Hamiltonnal ahhoz, hogy megnyerje a Max Verstappen győzelmét hozó versenyt.

Egy ideig úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton a frissebb gumikon autózva a futam végén elkaphatja Max Verstappent és megnyerheti az USA Nagydíjat, ám végül nem tudott támadási közelségbe kerülni riválisa mögött, így be kellett érnie a második hellyel. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke utólag úgy látja, egyetlen olyan forgatókönyv létezett, amellyel nyerhettek volna.

Egy nagyon korai kiállás jelentette volna az egyetlen esélyt, de ezt csak utólag látta a Mercedes Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

Miután Hamilton a rajtnál megelőzte Verstappent, az első etapban végig előtte maradt, a Red Bull viszont egy másodperces távolságon belül követte, azaz Hamilton végig ki volt téve az elévágásnak. A 10. körben a Red Bull meg is lépte, amire számítani lehetett, a Mercedesnek pedig nem volt más esélye, mint a lehető legtovább kint tartani a hétszeres világbajnokot, hiszen olyan kicsi volt a kettejük közti különbség Verstappen cseréje előtt, hogy Hamilton akkor is elveszítette volna az első helyet, ha rögtön a következő körben kiáll.

A Red Bull tehát agresszív lépésre szánta el magát, ezzel viszont nagyon hosszúra nyújtotta az utolsó etapját, kockáztatva, hogy Verstappennek nem marad gumija a végére. A Mercedes ezt azonban nem tudta kihasználni, Shovlin szerint ezért

visszatekintve az lehetett volna számukra a győztes taktika, ha a 10. körben cserélő Verstappennél korábban állnak ki, és megelőzik a holland elévágását.

„Reálisan nézve a lehetőség a verseny megnyerésére valószínűleg az lett volna, hogy egy korai kiállással megtartjuk a vezetést Lewis nagyon jó rajtja után. Ez talán legkorábban a nyolcadik körben lett volna lehetséges – mondta a mérnök, majd hozzátette,

a közepes keveréken tapasztalt nagy mértékű kopás miatt ezt túl kockázatosnak vélték volna a kemény gumis etapokra nézve, így akkori tudásuk alapján úgysem jöttek volna ki.

– Azt nézve, hogy már egy ilyen rövid etap során is küszködtünk a közepes keverékű gumikkal, soha nem lettünk volna elég bátrak ennyire korán kiállni csak azért, hogy megtartsuk a vezetést.

Ebben az esetben korán léptünk volna, majd reménykedtünk volna a legjobb forgatókönyvben, megnézve, hogy Lewis vissza tudja-e tartani Maxot."

A pályán elfoglalt helyezés ezúttal többet ért, mint a frissebb gumik Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

Hamiltonnál a verseny után rá is kérdeztek, hogy szerinte nem kellett volna-e ezt a stratégiát választaniuk, ő azonban úgy vélte, mindent a lehető legjobban csináltak, és nem azért kaptak ki, mert nem jól menedzselték a versenyt.

Remek rajtom volt, mindent beleadtam, de sajnos ezt ma nem tudtuk győzelemre váltani. A végén a turbulens levegő is nehézzé tette a támadást, de a gumik is túlmelegedtek. Egy kis ideig azt hittem, hogy nyerhetünk, de most várnunk kell a következő futamig."