Hamilton a gumikezelésben és a rajtban bízhat Verstappen ellen

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 23: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 23, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Nem sikerült fejlődnie az első szabadedzés után a Mercedesnek, ezért szenvedett vereséget az USA Nagydíj időmérőjén, Lewis Hamilton azonban így is a győzelemre fog hajtani a versenyen.

Az első szabadedzésen mutatott óriási fölénye ellenére a Mercedes kikapott a Red Bulltól az USA Nagydíj időmérőjén, és mivel Valtteri Bottast öt hellyel hátrébb sorolják a rajtrácson, stratégiailag sincs könnyű helyzetben. A kvalifikáció után James Allison, a Mercedes technikai főigazgatója elmondta, nem jó irányba indultak el a beállításokkal, ezért az időmérőn nagyjából ott tartottak, ahol péntek délelőtt.

Nem sikerült annyit gyorsulni, amennyit a Red Bullnak Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

„Mindent beleadtam ma, de egy kissé küszködtem az időmérő során – nyilatkozta a Max Verstappen mögött a második rajtkockát megszerző Hamilton. – Úgy gondolom, hogy az első szabadedzés óta egy kissé visszaestünk, a [Red Bull] versenyzői pedig hihetetlenül gyorsak. Elégedett voltam az utolsó körömmel, és bár mindig vannak fejleszthető területek, de nagyjából ennyi volt bennünk. Olyan keményen fogunk dolgozni, ahogy csak tudunk. Arra hajtok, hogy megnyerjük a versenyt."

– nyilatkozta a Sky Sportsnak a negyedik helyet megszerző, büntetése miatt a 9. rajtkockából induló Valtteri Bottas. – Az utolsó Q3-as köröm nem volt valami nagyszerű, az utolsó szektorban elég sokat blokkoltak az első kerekek és alulkormányzott volt az autó, úgyhogy veszítettem némi időt. Holnap a stratégia lesz a kulcs, az előzés itt nem könnyű, így a stratégiából kell kihoznunk, amit lehet, és talán más utat választani, mint a többiek."

Bottas nem tudott jó kört összerakni a Q3-ban Forrás: AFP/Jim Watson

James Allison elmondta, hogy a Red Bull jobb volt abban, ahogy a hétvége kezdete óta előrelépett az autójával, miközben nekik vissza kellett térniük az alapbeállításokhoz.

„Meglehetősen nagy reményeink voltak az első szabadedzés után, aztán a másodikon már egy kicsit küszködtünk és azóta is ez a helyzet. Ott voltunk az elejében, de nem voltunk annyira jók, mint az elmúlt versenyeken. Nem volt könnyű."

Valószínűleg a Red Bullnak erősebb hétvégéje van fejlődési szempontból, mint nekünk" – nyilatkozta a szakember.

Allison a versenyen várható stratégiáról is beszélt. „Ezen a pályán a hátsó abroncsok jelentik a keresztmetszetet, nagyon durva az aszfalt, úgyhogy nagyon nehéz lesz a megfelelő tartományban tartani a gumikat. Ez fogja meghatározni a holnapi versenyt. Az az autó, amelyik egyben tudja tartani a hátsó gumikat egy szinte biztosan két kiállásos versenyen, lesz az, amelyik sikeres lesz."

A stratégia, de akár a rajt is dönthet Hamilton és Verstappen között Forrás: AFP/Jim Watson

Hamilton az időmérő utáni nyilatkozatában előrevetítette, hogy „nagyon kemény" dolga lesz holnap, mivel egyedül lesz a mezőny elején a két Red Bull ellen. Allison szerint „a legjobb védekezés az lesz, ha le tudjuk szakítani a mögötte levő Red Bullt és így némi stratégiai védelmet szerzünk. A kettő az egy ellen ugyanakkor egyértelműen kedvezőbb helyzet, úgyhogy abban kell bíznunk, hogy gyorsak leszünk."

A Mercedes Hamilton jó gumikezelésében is bízhat (Allison ezt is kiemelte), illetve ott van még az a lehetőség is, hogy a címvédő a rajtnál megelőzi Verstappent. „Mindent bele fogok adni, hogy jól rajtoljunk. Általában ők jobban rajtolnak, különösen Max, de meg fogom próbálni a legjobbamat nyújtani és kihasználni a lehetőséget az első kanyarban, ha lesz" – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.