Jól szerepelt a Ferrari az USA Nagydíj során, még akkor is, ha Carlos Sainz végül nem tudta megtartani az 5. rajthelyét, Charles Leclerc viszont végig zavartalanul száguldott a 4. helyen, és végül mindkét McLarent megelőzte. A verseny végén akár egy plusz bokszkiállásra is kihívhatták volna, de a Ferrari végül veszni hagyta a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.
„Nagyszerű versenyt futottunk, igen jó volt a teljesítményünk. Sergio [Pérez] mindössze 10 másodperccel előttem járt és az utolsó két etap során szerintem egy kicsit gyorsabb is voltam nála, de végül nem jött össze [az előzés]” – mondta Leclerc a Sky Sports műsorában a leintés után.
Hihetetlenül megterhelő volt, talán a legnehezebb verseny, amit valaha futottam.”
Szingapúr is nehéz, de máshogy, ott nagyon meleg van, itt meg kanyargósak a szektorok, bukkanók és meleg van, ez nagyon sokat kivesz belőlünk. Az utolsó 10 körben nehéz volt tartani a tempót” – ismerte el a monacói pilóta, akit a McLarent vezető Daniel Ricciardo követett.
„Legyünk realisták, még mindig nagyon szoros a küzdelem, most úgy tűnhet, hogy sokkal előrébb járunk, mint ők, de nem ez a helyzet – utalt a McLaren ellen zajló küzdelemre. –
Kemény csata lesz, de el kell mondanom, hogy bár csak 2-3 fejlesztésünk volt idén, ezek nagy előrelépést hoztak, és ígéretesek a jövőre nézve
– jelentette ki. – A 2021-es évet arra szántuk, hogy a lehető legjobb autót építsük 2022-re, de a kevés fejlesztésünk igen jelentős előrelépést hozott.”
Sainz a kedvezőtlen, lágy keverékű gumikkal rajtolt, ennek ellenére sokáig versenyben volt azért, hogy Leclerc mögött az 5. helyen érjen célba. Az első körben óriásit csatázott a két McLarennel, Ricciardót maga elé is engedte, de az FIA utasítására kénytelen volt Lando Norrisnak is szabad utat engedni. Ezzel a spanyol pilóta nem értett egyet.
„Kemény volt, az első körben egy kicsit meccseltem a két McLarennel, próbáltam védekezni ellenük. Végül mindkettejüket sikerült megelőznöm, de úgy döntöttem, hogy az egyiküket visszaengedem magam elé, hátha a felügyelők úgy ítélik meg. Végül még így is rám szóltak, ami eléggé zavarbaejtő volt."
Nem tetszik, ahogy játszadoznak a helyezésekkel, mert szerintem az egyikük elengedésének elégnek kellett volna lennie.”
„Aztán meg kellett előznöm Landót, utána pedig az egész versenyt Ricciardo mögé beszorulva töltöttem. Megpróbáltuk az elévágást, de egy újabb lassú kerékcsere nem tette ezt lehetővé. Elég rossz verseny volt ez a számomra.”
Sainz a verseny második felében utolérte Ricciardót és támadta őt az 5. helyért, de külső ívre került, a McLaren megcsúszott és a két autó összekoccant, kisebb sérülést okozva a Ferrarinak. A rádión Sainz azt mondta, Ricciardo szerinte szándékosan ütközött vele, a Sky Sportsnak adott interjúban viszont már finomított az álláspontján.
„Én úgy gondolom, hogy a belső íven haladó pilóta mindig szándékosan próbálja kiszorítani a kívül haladót. Csinálhatta volna egy kicsit tisztábban is, mivel összeértünk és majdnem megpördültem, de nincs gond ezzel, én is hasonlót csináltam volna az ő helyében. Jó csata volt, a bokszkiállással elé kellett volna kerülnünk, akkorra már nem kellett volna ebben a pozícióban legyünk.”