Vágólapra másolva!
Az ügyfelekkel együtt hat autóban eddig legalább háromban ki kell cserélni a Mercedes-motort az USA Nagydíjon és Toto Wolff elismerte, megbízhatósági gondjaik vannak az erőforrásokkal.

A versenyképesség terén jól indult a Mercedes hétvégéje az USA Nagydíjon, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton demoralizáló előnnyel verte Max Verstappent az első szabadedzésen és bár a másodikon úgy tűnt, a Red Bull visszajött a küzdelembe, az AWS elemzése szerint Hamilton még mindig bő 0,3 másodperces előnnyel vezet Sergio Pérez előtt.

Hamilton ismét versenyképes, de a motorja még kiszúrhat vele Forrás: AFP/Jim Watson

„Alapvetően jó napunk volt, de sajnos várnak még ránk elvégzendő feladatok. Illetve, nem sajnos, így megy ez. Az első szabadedzés remekül alakult, aztán változtattunk az autón, de a második tréningen már nem voltam elégedett. Így sem volt nagyon rossz a tempó, de kissé visszaestünk vagy ők nyertek hozzánk képest – utalt Hamilton a Sky Sportsnak a Red Bullra. – Úgyhogy

Hamilton és Bottas is kiemelte, hogy nagyon meleg volt pénteken Austinban, de nem emiatt, hanem a korábbiaknál rosszabb állapotú és gyengébb tapadású aszfalt miatt esik nehezükre az, hogy ne melegedjenek túl a gumik. Hamilton szerint „ezt nagyjából lehetetlen elérni”, mert erősebb a kopás, mint várták. „Az időmérős beállítást nehéz megtalálni, úgy, hogy a hosszabb etapokon is működjön.”

Az már az első szabadedzés előtt eldőlt, hogy Bottasnak az idei hatodik belsőégésű motorra is szüksége lesz, ennek köszönhetően öthelyes rajtbüntetést fog kapni. A finn pilóta sajnálta, hogy ismét ilyen problémája adódott, de úgy vélte, így is jó versenyt futhat, ennek érdekében már a hosszú etapokra összpontosított a második tréningen.

Az időmérőn a leggyorsabb körre hajt majd, amiért a pole pozíciót ugyan nem kapja meg, de a harmadik rajtsorba így is beférhet.

„Szerintem jó autónk van, a mai nap megmutatta, hogy elég szoros a helyzet az élen, talán a második szabadedzésen hagytuk, hogy az ellenfelek kissé közelebb kerüljenek, de inkább a hosszú etapokra összpontosítottunk. Minden esély megvan, az biztos, hogy szoros küzdelem lesz” – nyilatkozta a pontverseny 3. helyezettje.

Aggasztó a motorhelyzet a Mercedesnél

Bottas belsőégésű motorja mellett Sebastian Vettel és George Russell is komplett erőforrást cserél a hétvégén, ezért ők ketten az utolsó sorba kerülnek. Hamilton egyelőre nem foglalkozott ezzel az eshetőséggel, és azt mondta: „Új motorom van, úgyhogy pillanatnyilag egyszerre csak egy előttem álló versenyre gondolok.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont az FIA sajtótájékoztatóján elismerte, hogy a Mercedesnek megbízhatósági gondjai vannak, és Bottas újabb motorcseréje nem a saját döntésük eredménye. Ennél is súlyosabb, hogy elmondása szerint a gyártó egyelőre nem teljesen érti, hogy mi okozza a meghibásodásokat.

– utalt a motorgondra. – Minden évben hajszoljuk a teljesítményt és idén eljutottunk oda, hogy ez már pontvesztést okoz, de az elmúlt hét-nyolc év során ez a hozzáállás hozott nekünk futamgyőzelmeket és világbajnoki címeket. Reméltük, hogy kevesebb büntetést kapunk és kevesebb motort használunk el, de idén keményen megszenvedjük ezt.”

Bottas látványos sisakban versenyez a hétvégén Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

„A McLaren és az Aston Martin e téren szerencsésebb volt, nekünk viszont ezt le kell nyelni, és a lehető legjobb munkát kell végeznünk.”