Leclerc gyorsabb volt Sainznál, de csalóka az erősorrend a Ferrarinál

Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (L) and Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc race during the second practice session at the Circuit of The Americas in Austin, Texas, on October 22, 2021, ahead of the United States Grand Prix. (Photo by Robyn Beck / AFP)
Vágólapra másolva!
Az ellenfelekhez hasonlóan a Ferrari pilótái is küszködtek a gumikkal az USA Nagydíj első két szabadedzésén, de az egyenetlen felületről más volt Leclerc és Sainz véleménye.

Az első szabadedzésen a Ferrarik legyőzték a McLareneket, a második austini tréningen viszont a Scuderia pilótái alulmaradtak az ellenféllel szemben, akikkel a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért küzdenek. Charles Leclerc és Carlos Sainz a 4-5. helyen kezdte az USA Nagydíj hétvégéjét, majd délután a 7-9. helyet érték el.

Közepes keverékű gumikkal könnyebb volt vezetni az autókat Forrás: AFP/Robyn Beck

„Különböző beállításokat próbálgattunk és az első szabadedzés után a másodikra egy kicsit javultunk is. Alapvetően elégedett vagyok a pénteki nappal, a tempó ígéretes azt is figyelembe véve, hogy a gyorskörömön forgalomba kerültem a 3-as szektorban és nem tudtam lezárni egy amúgy jónak tűnő kört” – magyarázta Sainz a 9. pozícióját a nap végén.

A spanyol pilóta így is csak alig másfél tizedet kapott monacói csapattársától, majd a versenyszimulációra váltottak, ekkor Leclerc közepes, Sainz lágy abroncsokat kapott a hosszabb etapra.

„Az abroncsok túlmelegedtek, különösen a harmadik szektorban. Tökéletes egyensúlyt kell találni aközött, hogy az ember nyomja-e az első szektorban, időt veszítve az utolsóban, vagy inkább spóroljon a gumikkal és gyorsabb legyen a kör végén. A harmadik szabadedzésen még dolgozunk egy kicsit azon, hogy miként optimalizáljuk ezt az időmérőre” – mondta Leclerc.

Erre Sainz is kitért, szerinte is „oda kell figyelniük” a gumik kezelésére az időmérőn és a futamon, ráadásul a vártnál magasabb hőmérsékletekkel is meg kellett küzdeniük, ami tovább nehezítette a gumikezelést. Mindkét pilóta kiemelte, hogy szívesen tértek vissza Austinba és a közelében fekvő pályára, de az aszfalt minősége nekik is gondot okozott.

Leclerc volt a gyorsabb, de csalóka az eredmény Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Jared C. Tilton

„Ami kihívást jelentett, azok a huplik voltak, amelyek nagyon megnehezítették a vezetést” – tekintett vissza Leclerc. Csapattársa kissé pozitívabb volt, Sainz szerint „a pálya nagyszerű érzetet adott, mint mindig, ez nagyszerű helyszín és igen élvezetes vezetni rajta. Az évek során buckásabb lett, de szerintem ez karaktert ad neki és új kihívásokat támaszt a versenyzők és a pilóták számára.”