Váratlanul nagy a Mercedes előnye, új fejlesztéssel verhetik a Red Bullt

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 22: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during practice ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 22, 2021 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen majdnem 1 másodpercet kapott Valtteri Bottastól az USA Nagydíj első szabadedzésén, a Red Bullnál furcsállják az eredményt, a Mercedesnél örülnek a látottaknak.

Mercedes 1-2-vel kezdődött az USA Nagydíj hétvégéje, Valtteri Bottas gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, ráadásul majdnem 1 másodpercet adott Max Verstappennek. A Red Bullnál arra számítottak, hogy Adrian Newey visszatérésével felülkerekedhetnek a beállítási problémákon és Christian Horner a Sky Sports műsorában elmondta, szerinte nyitott a küzdelem Austinban.

A Mercedes az első szabadedzésen majdnem 1 másodpercet adott Verstappennek Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

„Ez Lewis számára erős pálya, de reménykedünk, hogy jó autónk lesz és a nyomvonal kedvez majd az erősségeinknek – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. – Ki tudja, hogy milyen hatása lesz a forróságnak és a bukkanóknak. Ez szerintem pályafüggő” – utalt arra, hogy ingadozik a teljesítményük, és remélte, hogy Austinban jobban szerepelnek majd az isztambuli formájuknál.

Horner szerint Isztambulban a Red Bull kicsúszott abból a beállítási tartományból, amelyben jól működik az autójuk, de az USA Nagydíjat új lehetőségnek tekintette, viszont az első tréning második felében kénytelen volt nyugtázni, hogy a Mercedes autói egyelőre megint jóval gyorsabbak, igaz, Valtteri Bottas autójába az idei hatodik belsőégésű motort is beszerelték.

„Ez számottevő – értékelte Horner az időkülönbséget. – Vajon csak magasabb teljesítményszintet használnak vagy aktiválták az új rendszerüket? Biztos vagyok abban, hogy elég alaposan ki kell ezt elemezni az edzés után. Meglátjuk, hogy délután konvergálnak-e majd az idők. Mi össze fogjuk rakni a csomagunkat, és szerintem többre is képesek vagyunk.”

Horner egy új fejlesztésre utalt, amelynek köszönhetően a Mercedes bizonyos sebesség fölött az egyenesekben képes leengedni az autó hátsó hasmagasságát,

ezáltal az autó alatti légáramlás optimalizálása révén nagyobb csúcssebességet képesek elérni. A Sky Sports műsorában Toto Wolff tagadta, hogy új motorfejlesztést próbálgatnak, de a beállításokkal elégedett volt.

A Red Bull az egyenesben és a kanyarokban sem volt elég gyors Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyon jó a helyzet, szerintem időt nyerünk az egyenesekben és ez jó hír, mert Verstappen tempógörbéjét megnézve a legtöbbet a gyors kanyarokban hozunk rajta. Ez ígéretes, mert ők nyilvánvalóan nagyobb légellenállással mennek, de még így is jobbak vagyunk a kanyarokban” – nyilatkozta Wolff.