Társoldalunk:

Váratlanul nagy a Mercedes előnye, új fejlesztéssel verhetik a Red Bullt

2021.10.22. 20:29

Max Verstappen majdnem 1 másodpercet kapott Valtteri Bottastól az USA Nagydíj első szabadedzésén, a Red Bullnál furcsállják az eredményt, a Mercedesnél örülnek a látottaknak.

Mercedes 1-2-vel kezdődött az USA Nagydíj hétvégéje, Valtteri Bottas gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, ráadásul majdnem 1 másodpercet adott Max Verstappennek. A Red Bullnál arra számítottak, hogy Adrian Newey visszatérésével felülkerekedhetnek a beállítási problémákon és Christian Horner a Sky Sports műsorában elmondta, szerinte nyitott a küzdelem Austinban.

A Mercedes az első szabadedzésen majdnem 1 másodpercet adott VerstappennekForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

„Ez Lewis számára erős pálya, de reménykedünk, hogy jó autónk lesz és a nyomvonal kedvez majd az erősségeinknek – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. – Ki tudja, hogy milyen hatása lesz a forróságnak és a bukkanóknak. Ez szerintem pályafüggő” – utalt arra, hogy ingadozik a teljesítményük, és remélte, hogy Austinban jobban szerepelnek majd az isztambuli formájuknál.
Nem hiszem, hogy legutóbb mindent kihoztunk a gumikból. A Mercedest szerintem az egyenesfutásra optimalizálták, ott ez nekik kedvezett.” 

Horner szerint Isztambulban a Red Bull kicsúszott abból a beállítási tartományból, amelyben jól működik az autójuk, de az USA Nagydíjat új lehetőségnek tekintette, viszont az első tréning második felében kénytelen volt nyugtázni, hogy a Mercedes autói egyelőre megint jóval gyorsabbak, igaz, Valtteri Bottas autójába az idei hatodik belsőégésű motort is beszerelték.

„Ez számottevő – értékelte Horner az időkülönbséget. – Vajon csak magasabb teljesítményszintet használnak vagy aktiválták az új rendszerüket? Biztos vagyok abban, hogy elég alaposan ki kell ezt elemezni az edzés után. Meglátjuk, hogy délután konvergálnak-e majd az idők. Mi össze fogjuk rakni a csomagunkat, és szerintem többre is képesek vagyunk.”

Horner egy új fejlesztésre utalt, amelynek köszönhetően a Mercedes bizonyos sebesség fölött az egyenesekben képes leengedni az autó hátsó hasmagasságát, ezáltal az autó alatti légáramlás optimalizálása révén nagyobb csúcssebességet képesek elérni. A Sky Sports műsorában Toto Wolff tagadta, hogy új motorfejlesztést próbálgatnak, de a beállításokkal elégedett volt.

A Red Bull az egyenesben és a kanyarokban sem volt elég gyorsForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyon jó a helyzet, szerintem időt nyerünk az egyenesekben és ez jó hír, mert Verstappen tempógörbéjét megnézve a legtöbbet a gyors kanyarokban hozunk rajta. Ez ígéretes, mert ők nyilvánvalóan nagyobb légellenállással mennek, de még így is jobbak vagyunk a kanyarokban” – nyilatkozta Wolff.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK