Noha korábban nem mondták ki egyértelműen, a szezon utolsó hat versenye előtt a Ferrari már nyíltan vállalja, hogy fontos neki a konstruktőri harmadik hely megszerzése. Ehhez pedig kulcsfontosságú lehet, hogy mostantól mindkét versenyzőjük autójában a legújabb fejlesztésű hibrid rendszer dolgozik, mert bár ez már a Török Nagydíjon is így volt, ott Carlos Sainznak emiatt még büntetéssel kellett szembenéznie.
„Ez egyértelműen egy olyan cél, amit már kommunikáltunk a csapat felé. Szerintem mindenki egyetért ezzel. Nagyszerű befejezése lenne ez a szezonnak – nyilatkozta Mattia Binotto csapatfőnök a konstruktőri harmadik helyről. – Fontos, hogy világos céljaink legyenek a szezon végéig, mert így nyomás alatt dolgozhatunk és szokhatjuk ezt.
Úgyhogy igen, a célunk az, hogy a harmadik helyen végezzünk az év végén."
Ettől a helyezéstől jelenleg 7 és fél pont választja el őket, Carlos Sainz szerint ezt a hátrányt pedig az új hibrid rendszer segítségével dolgozhatják le a hátralevő versenyeken.
„Törökországban gyorsabbak voltunk a McLarennél, Szocsiban viszont ők voltak gyorsabbak nálunk. Úgy hiszem, ez az év végéig folyamatosan változni fog – tekintett előre a spanyol pilóta. – Amit az új fejlesztés adhat, az a lehetőség arra, hogy azokon a pályákon, amelyeken mögöttük lennénk, egy kicsit közelebb legyünk hozzájuk, amelyeken pedig előttük lennénk, ott egy kicsit még jobban előttük legyünk."
„Erre koncentráltunk, és egy kicsit előbbre hoztuk az új fejlesztés bevetését. Azt reméljük, hogy ez meghozza azt az apró előrelépést, amellyel megpróbálhatjuk kicsit nehezíteni a dolgukat. Törökországban sikerült rajtuk 10 pontot hozni, ami nem kevés. Küzdünk, a hátralevő hat versenyen pedig bármi megtörténhet."
Binotto elismerte, hogy kockázatot vállaltak az új rendszer oroszországi hadrendbe állításával, mert szerették volna minél többet tesztelni azt a pályán. „Amikor Szocsiban először bevetettük, az elsődleges cél az volt, hogy tapasztalatot szerezzünk 2022-re. Ezért vetettük be a lehető legkorábban, próbálva siettetni, vállalva némi kockázatot. Minden a kockázatkezelésről szól. Világos, hogy tapasztalatot kell szereznünk a pályán, mielőtt befagyasztják a fejlesztéseket. Ez volt a kulcs és az új hibrid rendszer bevezetésének oka."
A csapatfőnök azt továbbra sem akarja elárulni, hogy mennyit hoz a konyhára az új fejlesztés, de mivel nagyon szoros a helyzet a középmezőnyben, szerinte Leclerc oroszországi rajthelye is rosszabb lett volna, ha még a régi specifikációval megy.
„Van egy kis előnye, de nem akarom számszerűsíteni, mivel pályafüggő, és nemcsak a nyers motorerőről van szó, hanem az energiavisszanyerésről, úgyhogy összetett dolog. De egyértelműen előnyt jelent. Törökországban Charles a negyedik legjobb időt érte el, mögötte pedig nagyon szoros volt a mezőny. Biztos vagyok benne, hogy veszített volna néhány pozíciót a legújabb specifikáció nélkül."