Társoldalunk:

Hamilton nagyon ideges, de a kiesést kockáztatta volna, ha megérzéseire hallgat

2021.10.11. 09:05

Vagy defekt, vagy óriási tempóbeli visszaesés várt volna Lewis Hamiltonra, ha nem áll ki kereket cserélni a Török Nagydíjon, és ugyanazzal a gumiszettel teljesíti a versenyt. A hétszeres világbajnok ennek ellenére frusztrált, mert nem hallgatott a megérzéseire.

Lewis Hamilton frusztráltan fejezte be a Török Nagydíjat amiatt, hogy nem hallgatott a megérzéseire és kiállt kereket cserélni, amivel visszaesett a harmadikról az ötödik helyre. A Pirelli sportigazgatójának szavai azonban a Mercedes csapatfőnökének nyilatkozatát erősítik meg azzal kapcsolatban, hogy Hamilton semmiképpen sem tudott volna végigmenni egyetlen gumiszetten, és az egyetlen hiba, amit a csapat elkövetett, hogy túl sokáig kint tartotta őt, noha az osztrák üzletember szerint egy próbát ez is megért.

Hamiltonnak óriási kockázatot jelentett volna nem kereket cserélni, és alighanem úgy sem tartotta volna meg a harmadik helyetForrás: AFP/Ozan Kose

„Úgy érzem, kint kellett volna maradnom. Az volt a megérzésem, hogy maradjak kint, és úgy érzem, hogy ezt is kellett volna tennem. Frusztrált vagyok amiatt, hogy nem hallgattam a megérzésemre" – nyilatkozta a világbajnoki pontversenyben a második helyre visszacsúszó és Max Verstappennel szemben 6 pontos hátrányba kerülő címvédő a Sky Sportsnak.

Wolff amellett, hogy szerintük Hamilton még az ötödik helyet is elveszítette volna, ha kint marad, azt is hangsúlyozta a verseny után, hogy egy kiesést kockáztatni semmiképpen sem akartak, mert az katasztrófával ért volna fel a világbajnoki címért folyó harcban.

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint márpedig ez is benne lett volna a pakliban, de legalábbis a defekt és a nullázás biztosan. „Megnézve a gumikat a verseny után, azt mondanám, hogy nem, de legalábbis nagyon a határon lettek volna – nyilatkozta az olasz szakember a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy végigbírták-e volna Hamilton intermediate gumijai, ha nem áll ki. – A gumikopás miatt a verseny végén tulajdonképpen már az abroncsok szerkezetén haladtak. Egy kissé veszélyes annyira feszegetni a határokat, amennyire ma tették. Ugyanakkor teljesen megértem, hogy maximalizálni kell az eredményt."

Hamilton gumija a futam után

Isola hangsúlyozta, hogy nemcsak Hamilton és a futamot egyetlen szettel teljesítő Ocon, hanem a kerékcserét sokáig húzó pilóták gumijáról is teljesen lekopott a futófelület és kilátszott a gumi szerkezete. „Nagyon-nagyon a határon volt. Azt javasoltam a mérnökeinknek, hogy figyelmeztessék a csapatokat, cseréljenek kereket és ne menjenek el a verseny végéig, mert az kockázatos" – mondta a Pirelli első embere.

Ocon ennek ellenére végigment ugyanazon a szetten. „Amikor Sebbel csatáztam, tanakodtunk egy kicsit, hogy ki kellene-e állnom vagy nem. Akkor igazán jó volt a tempóm, a gumik jó állapotban voltak, ezért úgy voltam vele, hogy menjünk tovább, kockáztassunk, ez pedig a végén kifizetődött, egy pont lett a jutalmunk."

A francia versenyző Pirellijei ugyanakkor elképesztően néztek ki a futam után, a jobb első gumiján egy óriási folt éktelenkedett. Ocon szerint ha csak egy körrel is tovább tart a verseny, lehet, hogy defektet kap. „A végén azon tűnődtünk, hogy az első gumik ki fogják-e bírni. Eléggé meg voltak sérülve, már látszott a karkasz. Szerintem még egy kör, és defektet kaptam volna, illetve még két kanyar, és Giovinazzi megelőz. Kockázatos volt, de megérte. Az utolsó körben próbáltam elkerülni a kerékvetőket, hogy ne rongáljam meg jobban a jobb első gumit. Hét másodperccel voltam lassabb Giovinazzinál. Az rengeteg. Próbáltam a pályán tartani az autót."

Bal oldalon Hamilton futam nagy részében használt négy gumijai, a jobb oldalon pedig Ocon sérült jobb első gumija

Ocon tempója és elmondása is azt erősíti meg, hogy ha Hamilton végig is megy, a mögötte érkező Leclerc, Pérez, Gasly hármast nem tudta volna visszatartani, és ha nagyon vissza kell fognia a tempót, akár még több pozíciót is veszíthetett volna.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK