Hamilton reagált rá, hogy a csapatát hibáztatta a gyenge szereplése miatt

Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes' British driver Lewis Hamilton gets ready with his team prior to the start of the Formula One Grand Prix of Turkey at the Intercity Istanbul Park in Istanbul on October 10, 2021. (Photo by UMIT BEKTAS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton a közösségi médiában szólalt meg és tisztázta, hogy haragszik-e a csapatára a vasárnapi Török Nagydíjon történtek után, egyúttal előrebocsátotta, hogy verseny közben ezután sem lesz mindig udvarias a rádióban.

Lewis Hamilton nem volt éppen rózsás hangulatban a vasárnapi Török Nagydíj után, mivel úgy érezte, tovább kockáztatva meg kellett volna próbálnia kerékcsere nélkül teljesítenie a versenyt. Hamilton szerint „ha Oconnak ment, akkor nekem is ment volna", főnöke és a Pirelli azonban túl veszélyesnek tartotta, hogy ne álljon ki, nem utolsó sorban pedig a kopott gumikon kerékcsere nélkül is pozíciókat veszített volna. A sajtóban megjelenteket látva a hétszeres világbajnok az Instagramon szólalt meg, és tagadta, hogy dühös lenne a Mercedesre.

Hamilton nem volt kibékülve azzal, hogy kihozták kerékcserére Forrás: AFP/Umit Bektas

A verseny után a címvédő még úgy nyilatkozott, hogy frusztrált, amiért nem hallgatott a megérzéseire, és szerinte ha korábban nem álltak ki kerékcserére, már nem is szabadott volna később sem. A sajtó ezt úgy tálalta, hogy Hamilton dühös, amiért a csapat végül elérte nála, hogy kiálljon, utólag pedig elismerte, nem volt tisztában vele, hogy ezzel két helyet fog veszíteni.

Ezek a nyilatkozatok persze még azelőtt születtek, hogy a csapat megtartotta volna szokásos futam utáni megbeszélését, ahol vélhetően már Hamilton is jobban átlátta a helyzetet.

„Jó reggelt, Világ! Láttam a sajtóban megjelent cikkek egy részét ma reggel, amelyek egy kissé felfújták, hogy mikor kellett volna kiállnom a tegnapi versenyen.

Csapatként keményen dolgozunk, hogy a lehető legjobb stratégiát határozzuk meg, de ahogy a verseny zajlik, a másodperc tört része alatt kell döntéseket hozni, miközben egy csomó tényező folyamatosan változik" – írta a közösségi médiában.

Hamilton egyúttal elismerte, hogy rajta múlott a jó döntés meghozatala

(Wolff utólag azt mondta, egyértelműen az lett volna a helyes taktika, ha a többiekhez hasonlóan korábban a bokszba hajtanak).

„Tegnap kockázatot vállaltunk azzal, hogy kint maradunk, és reménykedünk a pálya felszáradásában, ami végül nem történt meg. Én kockáztatni akartam és el akartam menni a verseny végéig. Az én döntésem volt, hogy kint maradok, de nem jött be. Végül kiálltunk kerékcserére, és ez volt a legbiztonságosabb dolog, amit tehettünk" – utalt arra, hogy akár defektet is kaphatott volna, ha tovább megy a szerkezetig kopott abroncsokon.

Hamilton a rádióban dühösen vonta kérdőre a csapatot, hogy miért kellett kiállnia

A hétszeres világbajnok ugyanakkor előrebocsátotta, hogy a verseny közbeni frusztráltsága egyáltalán nem elítélendő dolog, és a jövőben is kinyilvánítja majd a nemtetszését a rádióban, ha valamivel nem ért egyet.

„Azért élünk, hogy tanuljunk, miközben csapatként nyerünk és veszítünk.

Mindannyian nagyon szenvedélyesek vagyunk, a pillanat hevében ez a szenvedély pedig a felszínre törhet, mint minden pilóta esetében. A szívemet kiteszem a pályára, ég bennem a tűz, ami idáig eljuttatott, de hamar elfelejtjük a dühünket és átbeszéltük a dolgot, és már a következő versenyre tekintünk előre. A mai egy újabb nap arra, hogy csapatként felemelkedjünk."

Toto Wolff egyébként már a futam után előrevetítette, hogy „nem fogunk sokáig egymásnak esni, gyorsan megbeszéljük a történteket."