Társoldalunk:

Hamilton reagált rá, hogy a csapatát hibáztatta a gyenge szereplése miatt

2021.10.11. 13:38

Lewis Hamilton a közösségi médiában szólalt meg és tisztázta, hogy haragszik-e a csapatára a vasárnapi Török Nagydíjon történtek után, egyúttal előrebocsátotta, hogy verseny közben ezután sem lesz mindig udvarias a rádióban.

Lewis Hamilton nem volt éppen rózsás hangulatban a vasárnapi Török Nagydíj után, mivel úgy érezte, tovább kockáztatva meg kellett volna próbálnia kerékcsere nélkül teljesítenie a versenyt. Hamilton szerint „ha Oconnak ment, akkor nekem is ment volna", főnöke és a Pirelli azonban túl veszélyesnek tartotta, hogy ne álljon ki, nem utolsó sorban pedig a kopott gumikon kerékcsere nélkül is pozíciókat veszített volna. A sajtóban megjelenteket látva a hétszeres világbajnok az Instagramon szólalt meg, és tagadta, hogy dühös lenne a Mercedesre. 

Hamilton nem volt kibékülve azzal, hogy kihozták kerékcseréreForrás: AFP/Umit Bektas

A verseny után a címvédő még úgy nyilatkozott, hogy frusztrált, amiért nem hallgatott a megérzéseire, és szerinte ha korábban nem álltak ki kerékcserére, már nem is szabadott volna később sem. A sajtó ezt úgy tálalta, hogy Hamilton dühös, amiért a csapat végül elérte nála, hogy kiálljon, utólag pedig elismerte, nem volt tisztában vele, hogy ezzel két helyet fog veszíteni.

Ezek a nyilatkozatok persze még azelőtt születtek, hogy a csapat megtartotta volna szokásos futam utáni megbeszélését, ahol vélhetően már Hamilton is jobban átlátta a helyzetet.

„Jó reggelt, Világ! Láttam a sajtóban megjelent cikkek egy részét ma reggel, amelyek egy kissé felfújták, hogy mikor kellett volna kiállnom a tegnapi versenyen. Nem igaz, hogy dühös vagyok a csapatomra. Csapatként keményen dolgozunk, hogy a lehető legjobb stratégiát határozzuk meg, de ahogy a verseny zajlik, a másodperc tört része alatt kell döntéseket hozni, miközben egy csomó tényező folyamatosan változik" – írta a közösségi médiában.

Hamilton egyúttal elismerte, hogy rajta múlott a jó döntés meghozatala

(Wolff utólag azt mondta, egyértelműen az lett volna a helyes taktika, ha a többiekhez hasonlóan korábban a bokszba hajtanak).

„Tegnap kockázatot vállaltunk azzal, hogy kint maradunk, és reménykedünk a pálya felszáradásában, ami végül nem történt meg. Én kockáztatni akartam és el akartam menni a verseny végéig. Az én döntésem volt, hogy kint maradok, de nem jött be. Végül kiálltunk kerékcserére, és ez volt a legbiztonságosabb dolog, amit tehettünk" – utalt arra, hogy akár defektet is kaphatott volna, ha tovább megy a szerkezetig kopott abroncsokon.

Hamilton a rádióban dühösen vonta kérdőre a csapatot, hogy miért kellett kiállnia

A hétszeres világbajnok ugyanakkor előrebocsátotta, hogy a verseny közbeni frusztráltsága egyáltalán nem elítélendő dolog, és a jövőben is kinyilvánítja majd a nemtetszését a rádióban, ha valamivel nem ért egyet.

„Azért élünk, hogy tanuljunk, miközben csapatként nyerünk és veszítünk. Soha ne számítsanak arra, hogy mindig nyugodt és udvarias leszek a rádióban versenyzés közben. Mindannyian nagyon szenvedélyesek vagyunk, a pillanat hevében ez a szenvedély pedig a felszínre törhet, mint minden pilóta esetében. A szívemet kiteszem a pályára, ég bennem a tűz, ami idáig eljuttatott, de hamar elfelejtjük a dühünket és átbeszéltük a dolgot, és már a következő versenyre tekintünk előre. A mai egy újabb nap arra, hogy csapatként felemelkedjünk."

Toto Wolff egyébként már a futam után előrevetítette, hogy „nem fogunk sokáig egymásnak esni, gyorsan megbeszéljük a történteket."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK