Hamilton utólag is úgy látja, csapata rossz döntést hozott a stratégiával

Forma-1, Török Nagydíj, Bottas, Hamilton, Mercedes
Mercedes' British driver Lewis Hamilton (R) walks past winner Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas as he speaks to the press after the Formula One Grand Prix of Turkey at the Intercity Istanbul Park in Istanbul on October 10, 2021. (Photo by UMIT BEKTAS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A Török Nagydíjat az ötödik helyen záró Lewis Hamilton utólag is úgy véli, nem kellett volna kihívnia őt a Mercedesnek kerékcserére, főnöke szerint viszont nem volt más választásuk.

Lewis Hamilton felzárkózása egy ideig igen jól haladt a 11. helyről a Török Nagydíjon, ám végül megtorpant, a verseny végén pedig úgy tűnt, hogy a csapat rossz döntést hozott a stratégiával, és nem maximalizálta a hétszeres világbajnok lehetőségeit. Toto Wolff csapatfőnök beismerte, hogy utólag nézve korábban ki kellett volna hozniuk kerékcserére a címvédőt, aki eközben még a futam után is vitatta, hogy ha már nem jött, akkor nem hagyták kint a végéig.

Hamilton 1-2 hellyel előrébb is zárhatott volna, ha jobban menedzselik a versenyt Forrás: Anadolu Agency via AFP/2021 Anadolu Agency/Serhat Cagdas

Miután az élmezőnyből előbb Pérez, majd végül Leclerc is új intermediate gumikat tetetett fel, Hamilton a harmadik helyen találta magát, és jó néhány körön keresztül ott is haladt, tartva az új gumikon elé visszatérő Max Verstappen tempóját, ám amikor elkezdett lassulni, a Mercedes mégis kihívta.

A címvédő ezzel az ötödik helyre esett vissza, és már nem is tudott visszakapaszkodni onnan. Menet közben a rádióban is hevesen tiltakozott a döntés ellen, majd

a futam után is úgy vélte, ha már nem álltak ki akkor, amikor mindenki más, végig kellett volna csinálniuk a versenyt kerékcsere nélkül, ahogyan azt a 10. helyen záró Esteban Ocon is megtette.

„Nos, úgy hallottam Oconnak sikerült, ezért azt feltételezem, hogy valószínűleg igen – felelte a Sky Sports riporterének azon kérdésére, hogy végigbírta-e volna a gumi. – A gumik simára koptak, így aztán nem tudja az ember, hogy meddig bírják még. Egyértelműen aggodalomra okot adó volt az élettartamuk. Ugyanakkor a végén sem voltam annyira gyors. Szenvedtem, alig volt tapadásom, nem igazán tudom, hogy miért. Aztán hirtelen már nem volt olyan rossz a tempóm, de lassabb voltam az előttem levőknél" – utalt a már új gumikon megtett körökre.

Hamilton a dobogóra sem fért fel, miközben Bottas nyert Forrás: AFP/Umit Bektas

„Utólag nézve vagy kint kellett volna maradnom, vagy sokkal korábban kiállnom. Amikor az ember nyolc körrel a vége előtt jön be, nincs ideje átesni a gumik szemcsésesési fázisán a felszáradó pályán. Keresztüljutottam rajta és közben kis híján újabb helyet veszítettem. Frusztráló, de ez van. Jó érzés volt a harmadik helyen haladni, úgy voltam vele, ez remek eredmény lenne a tizenegyedik helyről. De persze rosszabb is lehetett volna."

Toto Wolff ugyanakkor megvédte a csapat döntését, elmondása szerint a körülmények ismeretében ugyanis „megért egy próbát" Hamilton kint tartása, így ugyanis adott esetben akár a győzelemre is esélyük nyílhatott volna.

„Elég ijesztőnek tűntek a gumijai, de azt gondoltuk, hogy talán kitarthatnak a végéig és akkor harmadik helyen végeztünk volna kiállás nélkül, vagy, ha megjelenik egy száraz ív, akkor esetleg száraz pályás gumira is válthatunk” – magyarázata a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak.

Aztán láttuk, hogy Leclerc elkezd lassulni, majd Lewis is elkezdett, és akkor világossá vált, hogy nem jutunk el kerékcsere nélkül a célig."

A futam elején még könnyedén előzte meg a többieket, de aztán a gumik óvása játszotta a főszerepet Forrás: Anadolu Agency via AFP/2021 Anadolu Agency/Serhat Cagdas

A Mercedes tehát azért hagyta kint Hamiltont, mert úgy volt vele, hogy legrosszabb esetben is megtartja a harmadik helyet, a gumik teljesítményromlása azonban ráébresztette őket, hogy Pérez, Leclerc és Gasly is megelőzi a pályán, ha nem jönnek ki.

De ezt csak utólag nézve látjuk így" – ismert be Wolff.

Ami Hamilton frusztrációját illeti, Wolff megvédte pilótáját, aki „nyilván az autóban nem látta, hogy mennyire esik vissza a körideje és azt, hogy Leclerc-el is ezt történt. Világos volt, hogy ha kint marad, akkor Gasly ellen is pozíciót veszített volna."

„Szerintem az autóban még jónak érezte a gumikat, de másfél másodperccel lassabb volt a többieknél körönként, ezért mindképpen pozíciókat veszített volna. Másfelől frusztráló volt azt látnia, hogy olyanok vannak előtte, akik nem előzték őt meg a pályán. Az autóban limitált mennyiségű információ áll a rendelkezésre, de ez ma megért egy próbát."