Vágólapra másolva!
Különleges festéssel versenyez a Red Bull és az Alpha Tauri a hétvégi Török Nagydíjon. A két istálló a szezon végén kiszálló Honda előtt tiszteleg, mivel ezen a hétvégén rendezték volna a zsinórban másodszor törölt Japán Nagydíjat.

A Red Bull Max Verstappen és Sergio Pérez autóját fehér-piros festéssel látta el az isztambuli futamra, amit az 1965-ös Mexikói Nagydíjon a Honda első F1-es győzelmét szállító Richie Ginther Honda RA 272-es versenyautójának festése ihletett. Az Alpha Tauri esetében kisebb a változás, Pierre Gasly és Cunoda Juki az autó hátsó szárnyán a japán ありがとう(arigato) üzenetet fogja hordozni, ami magyarul annyit tesz: „köszönöm".

A Red Bull egyelőre nem mutatta meg az egész autót, csak néhány részletet

Ezzel a gesztussal a Red Bullnál meg akarják adni a Honda egy ideig biztosan utolsó F1-es évében az idén az autókat élőben nem látható japán szurkolóknak a lehetőséget, hogy elköszönjenek a gyártótól, még ha ezt kénytelen távolról is megtenni.

„Mindannyian vártuk, hogy megadjuk a Honda japán szurkolóinak a lehetőséget, hogy hazai földön, Szuzukában ünnepeljék meg a hihetetlenül sikeres együttműködésünket a Forma-1-ben.

Az autóinknak választott festés a Honda figyelemre méltó F1-es utazása előtt tiszteleg, és remélhetőleg egy újabb győzelmet szerezhetünk a rajongóknak ezekben a legendás színekben" – olvashatók Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének szavai az istálló közleményében.

Az autó, ami a Red Bullok egyedi festését ihlette

„A Hondánál mindenki mérhetetlenül csalódott a Japán Nagydíj törlése miatt, noha teljes mértékben megérti és egyetért a döntéssel.

Tudjuk, hogy egy különleges festés nem pótolhatja ezt az izgalmas hétvégét, de reméljük, hogy a Honda drukkerei világszerte, különös tekintettel a Japánban levőkre, elfogadják ezt a festést az éveken át tartó folyamatos támogatásuk nagyrabecsülésének jelképéül" – nyilatkozta Watanabe Kodzsi, a Honda kommunikációs igazgatója.

A Honda hétéves kihagyás után 2015-ben, a McLarennel tért vissza az F1-be, ám a wokingiakkal elmaradtak a várt sikerek. 2018-ban a japán gyártó előbb a Toro Rossóval lépett partnerségre, majd 2019-től már a Red Bullnak is ők gyártják az erőforrásokat. Abban az évben visszatérésük első győzelmét is megünnepelhették, legutóbbi F1-es időszakukra azonban az idén, a vb-cím megnyerésével tehetnék fel a koronát.