Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes bizonytalan a saját erőforrását illetően

2021.10.02. 08:08

Toto Wolff elárulta, többek között azért cserélték ki Valtteri Bottas motorját az Orosz Nagydíj előtt, mert felmerült néhány kérdés az erőforrás teljesítményével kapcsolatban. A Mercedes csapatfőnöke hangsúlyozta, a problémák megoldása nem csupán a mostani idényre vonatkozóan kulcsfontosságú.

Az F1-es közvéleményben már órákkal az Orosz Nagydíj rajtja előtt hatalmas port kavart, hogy a Mercedes több elemet kicserélt Valtteri Bottas erőforrásában, többek között belső égésű motorból is újat szereltek be. A finn pilótát ennek következtében hátrasorolták, és sokan azt gondolták, hogy a címvédő istálló pusztán feláldozta őt, hogy feltartsa Lewis Hamilton bajnoki riválisát.

Bottas motorcseréjét sokan taktikai húzásnak gondolták, de a Mercedes szerint nem ez volt a helyzetForrás: AFP/Alexander Nemenov

A brackley-iek tagadták a feltételezést: a hivatalos kommunikáció szerint Bottas monzai erőforrásában a szocsi hétvége pénteki napján hibát fedeztek fel, és kockázatosnak találták, hogy vasárnap azzal rajtoljon el. Toto Wolff azonban elárulta, a döntés hátterében valójában több tényező állt.

„Szerintem nemcsak azért hajtottuk végre elővigyázatosságból a motorcserét, mert úgy éreztük, hogy fel kell halmoznunk [belőlük], hanem azért is, mert meg akarjuk érteni az erőforrás működését a teljesítményt illetően – idézi az F1 hivatalos honlapja a Mercedes csapatfőnökét. – Ezzel kapcsolatban van néhány kérdőjel.”

Hogy pontosan milyen területen van bizonytalanság, arra Wolff nem akart felelni, mint ahogyan arra is kitérő választ adott, hogy a továbbiakban várható-e, hogy valamelyik autóba új erőforrást szerelnek be. Ez elsősorban Hamilton esetében izgalmas kérdés, hiszen Verstappennek jó eséllyel már nem lesznek hasonló gondjai, így a hétszeres világbajnok egy motorcsere esetén lépéshátrányba kerülne riválisával szemben.

„Egyszerre csak egy versenyhétvégével foglalkozunk – szögezte le Wolff. – Felmérjük a motorok teljesítményét, majd utána döntéseket hozunk. Jelenleg újraértékeljük az erőforrások teljesítményét, mivel felmerült pár kérdés, emiatt pedig nem döntöttük el, hogy mely motorok kerüljenek vissza a választékba.”

A 49 éves üzletember arra is rámutatott, hogy az esetleges hibák orvoslása nem csupán az idei világbajnokság kimenetele miatt fontos, 2022-től ugyanis betiltják a motorfejlesztést, a tiltás pedig az újgenerációs erőforrások bemutatkozásáig érvényben lesz. Erre pedig minden valószínűség szerint 2026-ig várni kell.

Wolff hangsúlyozta, hogy a motorral kapcsolatos gondok megoldása hosszú távon is elengedhetetlenForrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„Azért tartunk több vasat is a tűzben, mert az embernek meg kell találnia az egyensúlyt, és az összes problémát ki kell küszöbölnie az erőforrással kapcsolatban, nemcsak erre az idényre, hanem a következő évben használt motor esetében is – magyarázta Wolff. – Szóval most egyértelműen abban a fázisban vagyunk, hogy felmérjük, hogyan folytassuk a szezont az erőforrások terén.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK