Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton állítja, nem Verstappen miatt hibázott az időmérőn

2021.09.26. 10:06

Nem a világbajnoki címért zajló csata zavarta meg Lewis Hamiltont az Orosz Nagydíj időmérőjén, állítja a hétszeres világbajnok és a Mercedes csapatfőnöke. A címvédő úgy érzi, a körülmények ismeretében valóban a jó döntéseket hozták.

Lewis Hamilton lesöpörte azt a felvetést, amely szerint a világbajnoki címért zajló csata jelentette nyomás miatt hibázott és koccant a falnak az Orosz Nagydíj időmérő edzésének harmadik szakaszában. A hétszeres világbajnok apjával is beszélt a történtek után, a körülmények ismeretében pedig már nem érezte magát olyan rosszul, mint közvetlenül az időmérő után.

Hamilton találkozása a bokszutca falával

A Mercedes világbajnoka pénteken még hangsúlyozta, hogy a lehető legtöbb pontot kell gyűjteniük, hogy kihasználják Max Verstappen hátrasorolását, majd az időmérőn a Q1 és a Q2 megnyerése után neki állt a zászló a Q3-ban is, de a bokszutca bejáratában a falnak koccant, és végül csak a negyedik helyen végzett. Noha a Mercedes szerint ez a hiba nem befolyásolta Hamilton rajthelyét, utólag felvetették a britnek, hogy a nyomás is közrejátszott benne, ő azonban cáfolta ezt.

Egyáltalán nincs köze a nyomáshoz, őszintén mondom. Nem a nyomás miatt történt. Egyszerűen arról van szó, hogy az ilyen hibák megesnek – válaszolta, majd elárulta, hogy az is közrejátszott a hibában, hogy tudta, szorítja őket az idő, ezért kicsit jobban kihegyezte a bejáratot. – A korábbi alkalmakkor igazán lassan tudtam fordulni. A pálya már száradt, a tapadás elég jó volt, és amikor bejöttem, egy kicsit gyorsabban mentem a korábbiaknál, elveszítettem a kocsi hátulját és a falnak csúsztam. Persze ez kínos, csalódtam magamban, de a rossz dolgok megtörténnek. Mindannyian hibázunk, de persze nem erre számít az ember egy világ bajnoktól."

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is úgy vélte, nem a Verstappen elleni csata miatt történt a baki.

„Nem hiszem, hogy a nyomás volt az oka, hiszen világos volt, hogy Max a mezőny végéről indul. Hogy miért történt, azt nem tudom megmondani, de nem hiszem, hogy a bajnoki csata miatti nyomástól. És nem is ő volt az egyetlen, akivel ez történt" – utalt arra, hogy mások is megcsúsztak a bokszbejáratban.

Még egy hétszeres világbajnok is elkövet néha hibákatForrás: Sputnik via AFP/Vladimir Astapkovich

Hamilton egyébként elárulta, hogy édesapja is segített neki a továbblépésben. „Az a gond azzal, ha valaki ilyen sikeres, mint én, hogy bármi, ami nem tökéletes, nagyon rossznak tűnik. De én is csak ember vagyok. Az apukám felhívott utána, beszéltünk az esetről, és csak továbblépünk. Holnap ismét versenyüzemmódba kapcsolok és fókuszált leszek, és remélhetőleg jó versennyel szolgálok nektek" – mondta az újságíróknak.

Szerinte sem hibázott a csapat

Toto Wolff az időmérő után úgy vélte, hogy pusztán a körülmények áldozatává váltak, amiért ők hajtottak ki elsőként a pályára a Q3-ban, így utolsóként tették fel a slick gumikat, amiket aztán nem volt idejük üzemi hőfokra melegíteni. Noha a két Mercedesnek meglett volna a lehetősége korábban, már intermediate gumin futott mért körrel a tarsolyában kiállni, akkor még csak George Russell tette fel a slickeket, és ő is csak a kivezető köre elején járt, így a címvédő istálló inkább nem kockáztatott.

Szerintem a csapat tökéletesen kezelte a helyzetet, abszolút megfelelően. Persze lehet mondani, hogy korábban is kiállhattunk volna, de egyikünk sem érezte úgy, hogy megéri a kockázatot. A srácoknak a hatodik, hetedik, nyolcadik helyen könnyebb volt nagy kockázatot vállalni. Ami minket illet, én nem éreztem úgy, hogy így kell tennem" – védte meg a csapat döntését Hamilton.

A hétszeres világbajnok egyébként már kevésbé érezte magát „borzalmasan", miután ő is megtudta, hogy nem a bokszutcai bakiján ment el a pole pozíció, noha ha nincs a hiba, valószínűleg a gumijai sem hűlnek le annyira. Ám Bottas tempóját elnézve nagy valószínűséggel akkor sem tudott volna javítani.

Hamilton és Bottas a bokszbanForrás: AFP/Yuri Kochetkov

„Nagyjából 64 másodpercig álltam a bokszban gumimelegítő paplanok nélkül, ami miatt nagyon visszahűltek a gumik. Most, hogy már tudom, milyen óriási különbség volt a Valtteri és az én gumijaim hőmérséklete között, értelmet nyer a kivezető köröm és a mért köröm. És még egy csomó dolog közrejátszott, el kellett engednünk a mért körön levőket, ami miatt folyamatosan le kellett mennem a pálya vizes részeire. Nem volt ideális, és most már nem érzem olyan borzasztóan magam. Minden energiámmal a versenyre összpontosítok, remélve, hogy az autó rendben lesz."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK