Russell egy félreértésnek köszönheti, hogy ismét csodát tett a Williamsszel

Forma-1, Orosz Nagydíj, George Russell, Williams
George Russell (GBR) Williams Racing FW43B celebrates his third position in qualifying parc ferme. Russian Grand Prix, Saturday 25th September 2021. Sochi Autodrom, Sochi, Russia.
Vágólapra másolva!
George Russell szerint csapata rosszul értelmezte a szavait az Orosz Nagydíj időmérőjének utolsó szakaszában, de végső soron ez teremtett lehetőséget a remek eredményre. A brit pilóta elárulta, nem sokon múlott, hogy már a legelején a falban kössön ki.

A pole pozícióból induló Lando Norris és a 2. helyet megszerző Carlos Sainz egyaránt pályafutása legjobb időmérős eredményét érte el az Orosz Nagydíj kvalifikációján, ám az autók teljesítményét figyelembe véve a mögöttük végző George Russell talán még náluk is nagyobb bravúrt ért el. A Williams versenyzője elmondta, több ponton is elbukhatta volna a 3. pozíciót, sőt, nem sokon múlott, hogy most teljesen más kontextusban essen szó róla.

Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-2, Orosz Nagydíj, szombat, Robert Shwartzman, Prema
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső, célegyenes
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Orosz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, George Russell, Williams
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, időmérő
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Bottas, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-2, Orosz Nagydíj, szombat, Robert Shwartzman, Prema
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső, célegyenes
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Orosz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, George Russell, Williams
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, időmérő
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Bottas, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-2, Orosz Nagydíj, szombat, Robert Shwartzman, Prema
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső, célegyenes
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, Alpine, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, szombat, eső
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Orosz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, George Russell, Williams
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lando Norris, McLaren, időmérő
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, időmérő, Bottas, Mercedes

A Q3-ban a brit pilóta volt az első, aki köztes esőgumikról lágyakra váltott. Utólag azt lehetne mondani, hogy Russell, illetve a Williams bátorsága kifizetődött, pedig a 23 éves versenyzőnek nem ez volt az eredeti terve, hanem csak figyelmeztetni akarta csapatát arra, hogy a későbbiekben a száraz pályás abroncsokra lesz szükség, ugyanakkor az első gyorskörét még a zöld oldalfalú gumikon akarta teljesíteni.

– idézi a Racefans. – Erre azt válaszolták, hogy »rendben, gyere be a bokszba ebben a körben!«. Arra gondoltam, hogy talán félreértették, hogy mire céloztam.”

Mindezek ellenére Russell nem kezdett el vitatkozni mérnökével, hanem változtatott eredeti elképzelésén, és nem fejezte be gyorskörét. „Azt mondtam, próbáljuk meg – jelentette ki. – Az ilyen etapok során rá kell menni [a rizikós megoldásra]. Nagy kockázattal jár, de óriási jutalom járhat érte, főleg ilyen körülmények között.”

Azonban nem sokon múlott, hogy Russell hőssé, és nem a Q3 vesztesévé vált: a Williams pilótája elárulta, a bokszkijáratnál majdnem összetörte az autót. Szavait remekül alátámasztja a fedélzeti kamerás felvétel, amin jól látszik, hogy hatalmasat kellett korrigálnia ahhoz, hogy ne forduljon bele a falba. Innentől kezdve viszont neki volt a legtöbb ideje felmelegíteni a gumikat, hogy aztán a végén a lehető legjobban működjenek.

– szögezte le. – [Előtte] rendre forgalomba kerültem, így nem tudtam [jól] befejezni a körömet, ami kissé bosszantó volt. Azonban, ahogyan mindenki másnál is ez volt a helyzet, tudtam, hogy az utolsó kör fog számítani. Szóval mindent arra spóroltunk meg, és most itt vagyunk. Kicsit szürreális, hiszen négy futamon belül másodszor végzünk a legjobb három között [az időmérőn].”

Nem sokon múlott, hogy Russell nem ment rögtön falnak, miután megkapta a lágyakat Forrás: AFP/Alexander Nemenov

A brit versenyző ezzel a spa-francorchamps-i hétvégére utalt, ahol ennél nedvesebb pályán szerezte meg a rajtrács 2. helyét. Russell elmondta, a mostani kvalifikáció végének hasonló hozzáállással vágott neki, mint négy héttel ezelőtt, és mindent az utolsó próbálkozásra tett fel.

„Láttam, hogy megjelenik a száraz ív, és tudtam, hogy ha nincs megszakítás, akkor egyértelműen slickek kellenek, szóval nyugodt voltam – folytatta. – A határon autóztam, de nem mentem bele őrültségekbe, mert tisztában voltam vele, hogy az első [mért] vagy a kivezető körömben könnyen a falban köthetek ki, ha fél méterrel szélesebben megyek, és ráhajtok egy vizes foltra. [Mindent] az utolsó körre tartogattam, és próbáltam megoldani, hogy jó pályapozícióm legyen.”