A Mercedes nem túl sportszerű húzással igyekszik megnehezíteni Max Verstappen utolsó helyről történő felzárkózását az Orosz Nagydíjon, legalábbis mással nehezen indokolható, hogy a címvédő istálló miért cserélt motort Valtteri Bottas autójában, ezzel a mezőny hátsó részébe száműzve a finnt.
A verseny előtt úgy tűnt, hogy az egyaránt minden erőforráselemből újat kapó Max Verstappen és Charles Leclerc, valamint az új motorral induló Nicholas Latifi lesznek azok, akik büntetés miatt hátrább kerülnek a rajtrácson (a holland pilóta mért kört sem teljesített az időmérőn, így őt gyakorlatilag hátrább sem kellett sorolni), a Mercedes azonban egy váratlan húzással motort, és feltehetően egyéb erőforráselemeket is kicserélt Valtteri Bottas autójában, ezzel a 17. rajtkockába, közvetlenül Latifi, Leclerc és Verstappen elé száműzve őt.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szombaton, az időmérő után már utalt rá, hogy Bottasnál cserélhetnek. „Ami Valtterit illeti, gondolkodunk lehetséges stratégiai lépéseken, a döntést pedig a következő egy-két órában fogjuk meghozni arról, hogy mi lehet a legjobb és leggyorsabb versenystratégia a számára.” A finn pilóta az előző versenyen, Monzában kapott új motort, miután korábban egyet le kellett írnia, ezzel pedig minden valószínűség szerint kihúzta volna a szezon végéig, a mostani cserének tehát aligha lehet más oka, mint megnehezíteni a világbajnoki pontversenyt Hamilton előtt 5 ponttal vezető Verstappen dolgát a felzárkózásban. Az istálló hivatalos indoklásként azt jelölte meg a csere céljaként, hogy egy újabb erőforrást adjanak hozzá a Bottas által felhasználható darabokhoz a szezon hátralevő részére.
Szintén friss hír, hogy Antonio Giovinazzi autójában váltót cseréltek, így papíron öt rajthellyel hátrasorolják. Az olasz pilóta azonban a motorcserék miatt valójában még így is előrébb lesz a rajtrácson az időmérőn megszerzett 18. helyénél, a szankcióból pedig csak Nyikita Mazepin profitál.
Az Orosz Nagydíj rajtrácsa
# |
Versenyző |
Csapat |
1. |
Norris |
McLaren |
2. |
Sainz |
Ferrari |
3. |
Russell |
Williams |
4. |
Hamilton |
Mercedes |
5. |
Ricciardo |
McLaren |
6. |
Alonso |
Alpine |
7. |
Stroll |
Aston Martin |
8. |
Pérez |
Red Bull |
9. |
Ocon |
Alpine |
10. |
Vettel |
Aston Martin |
11. |
Gasly |
Alpha Tauri |
12. |
Cunoda |
Alpha Tauri |
13. |
Räikkönen |
Alfa Romeo |
14. |
Schumacher |
Haas |
15. |
Mazepin |
Haas |
16. |
Giovinazzi* |
Alfa Romeo |
17. |
Bottas** |
Mercedes |
18. |
Latifi*** |
Williams |
19. |
Leclerc*** |
Ferrari |
20. |
Verstappen*** **** |
Red Bull |
*5 helyes büntetés váltócsere miatt
**15 rajthelyes büntetés belső égésű motor, turbófeltöltő és MGU-H cseréje miatt
***a rajtrács végéről indul, mivel több erőforráselemből is túllépte a megengedett limitet
****3 helyes büntetés ütközés előidézése miatt