Vágólapra másolva!
Carlos Sainz a második, Charles Leclerc pedig a 19. helyről várhatja az Orosz Nagydíj rajtját. A spanyol pilóta az azzal járó hátrányok ellenére jobban örült volna, ha sikerül megtartania az első helyet, míg csapattársa csak a vizes pályán vezetést gyakorolta a Q1-ben.

A Ferrarinál dolgozók egyik szeme most alighanem félig sír, a másik pedig félig nevet, hiszen Carlos Sainz révén jól használták ki a változó körülményeket a szocsi időmérőn és elcsípték a második helyet, Charles Leclerc-rel viszont nem tudták megtenni ugyanezt, hiszen korábban úgy döntöttek, hogy erőforrást cserélnek a monacói pilóta autójában, aki így a mezőny végéről kénytelen kezdeni a vasárnapi versenyt.

Sainz a második helyre hozta be a Ferrarit Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Kemény időmérő volt, és büszke vagyok arra, ahogyan kezeltük a helyzetet és a második helyhez elegendő remek kört raktunk össze – utalt Sainz arra, hogy időben a bokszba hajtottak slick gumiért a Q3-ban ahhoz, hogy két melegítő köre is legyen. – Szeretem ezeket a nehezebb körülményeket, és igazán élveztem az utolsó próbálkozást a slickeken. Az elsők között szeltük át a célvonalat, és feszült pillanatokat éltem át, amíg meg nem erősítették a második helyet, miközben a pálya rohamosan száradt.

Sainz ugyanakkor talán így sem járt rosszul, hiszen a pole-t megszerző Lando Norris pont amiatt bosszús egy kicsit, hogy a rajtnál nem lesz szélárnyéka, ami Szocsiban különösen fontos. A spanyol pilóta pedig nem csak ebben, hanem a pénteken mutatott versenytempójában is bízhat.

„Holnap nagy valószínűséggel száraz lesz a pálya, tegnap pedig jó volt a tempónk. Az első gumik szemcsésedése kihívást fog jelenteni, de az elsőtől az utolsó körig mindent bele fogok adni. Gratulálok Landónak az első pole-jához, jó lesz mellőle rajtolni."

Leclerc csak tesztelni ment ki, a Q2-ben már nem vett részt Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

A másik Ferrarival Charles Leclerc a 19. rajtkockát szerezte meg vasárnapra (csak a szintén büntetett Max Verstappent előzte meg), utólag pedig elárulta, nem is a Red Bull lehagyása volt a céljuk, csupán tapasztalatot akartak gyűjteni a Q1-ben. „A mai körülményeket nem sokszor tapasztaljuk meg egy szezon során.

Szerintem ezt a célt ma teljesítettük. Nagyon élveztem a vezetést, mivel a pálya jól tapadt az esőben, és az elejétől fogva eléggé versenyképesek voltunk, amit jó volt látni. Örülök a csapatnak és Carlosnak a jó eredmény miatt, mindketten mindent bele fogunk adni a versenyen."

Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója elmondta, hogy „Carlos nagyon jó munkát végzett az utolsó körében a slick gumikon, mivel egyáltalán nem volt könnyű ráérezni ezekre a körülményekre, a csapat pedig jól dolgozott együtt a pilótával, a megfelelő döntéseket hozták a megfelelő időben."

Ami Leclerc-t illeti, a szakember szerint bár „nagy árat fizettünk" az erőforrás kicseréléséért, ez „ki fog fizetődni a soron következő versenyeken." „Úgy döntöttünk, hogy legalább a Q1-ben menjen ki, hogy meg tudja nézni az autója viselkedését vizes pályán, és közben nagyon versenyképesnek bizonyult" – méltatta Leclerc-t.