Vágólapra másolva!
Kevés eszköze van a Red Bullnak és a Mercedesnek ahhoz, hogy elkerüljék Max Verstappen és Lewis Hamilton újabb ütközését, ebben az is szerepet játszik, hogy a címvédő változtatott a hozzáállásán.

Két héttel ezelőtt, Monzában ismét összeütközött Lewis Hamilton és Max Verstappen, ezúttal mindketten kiestek és a csapataik a silverstone-i balesetnél kimértebben értékelték a helyzetet. Bár alapvetően a saját szemszögükből figyelik az eseményeket, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és a Mercedest irányító Toto Wolff ezúttal egyetértett egymással.

Ha közel kerülnek, nem hagynak elég helyet egymásnak Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Wolff nem tagadta, hogy elfogult az ügyben, hiszen Hamilton révén maga is érdekelt a világbajnokság alakulásában, de úgy vélte, a versenyzőknek néha fel kell adniuk egy adott kanyart a baleset elkerülése érdekében, és rámutatott, hogy a brit pilóta ezt megtette a verseny első körében. Szerinte

mindkét versenyző tudja, hogy mit csinál, nem tartja véletlennek az ütközést.

„Nagyon is tudják, hogy mit csinálnak, ha mindketten el akarnák kerülni az ütközést, akkor kevesebb lenne. Amennyiben nem ez történik, akkor annak az az oka, hogy úgy érzik, helyes, ha nem adják fel a kanyart és nem adnak helyet egymásnak. Ebben az esetben további balesetek lesznek, de nem mi ülünk az autóban.”

Horner megerősítette ezt, nem tudta kijelenteni, hogy nem lesznek további ütközetek a világbajnoki címért küzdő versenyzők között a következő nyolc verseny során. „Kétlem, hogy Toto tudná irányítani Lewist, és mi nem tudjuk Maxot.”

Ezt áttételesen Wolff is elismerte: a Red Bullhoz hasonlóan a Mercedesnél is kielemezték a balesetet, és a csapatfőnök szerint a hétszeres világbajnok eldöntötte, hogy változtat a hozzáállásán.

Hamilton az Olasz Nagydíj elején engedett Verstappen ellen Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Lewis úgy döntött, hogy a továbbiakban nem hátrál meg, ha úgy érzi, hogy az övé a kanyar – erősítette meg. – Ahogy Christian is mondta, ők ülnek az autóban, nekünk nincs befolyásunk arra, hogyan vezetnek. Ők sokkal jobban tudják nálunk, hogy a másik miként versenyez. Érdekes ezt figyelni.”

Egy megoldás van

Mivel a versenyzőkre a küzdelem hevében már nem lehet hatni, Horner szerint a legjobb megoldás a megelőzés, és olyan helyzetet próbálnak teremteni, hogy a két pilóta egyszerűen ne találkozzon egymással a pályán. Szerinte elkerülhetetlen, hogy összecsapjanak, ha egymáshoz közel rajtolnak, de így is lehet megoldás.

„Nos, biztosítanunk kell, hogy [Verstappen] jóval előrébb legyen a pályán, ez a legkönnyebb megoldás. Az a helyzet, hogy egyiküknek sem kellett volna közel lenni a másikhoz. Sajnos a bokszkiállás miatt pályaidőt vesztettünk Max esetében, aztán Lewisnak sokkal előrébb kellett volna lennie, de az ő bokszutcai problémáik miatt nagyjából egymás mellé értek vissza.”

de úgy érzem, hogy keményen fognak versenyezni. Nagyon szoros köztük a verseny, a két csapat alig 1 tizedmásodpercre volt eddig egymástól a szezon során, és úgy gondolom, várhatóan ez így lesz a szezon utolsó harmadában is.”