Vágólapra másolva!
Nem jelent majd hatalmas előrelépést, de Charles Leclerc ezzel együtt üdvözli a Ferrari legújabb fejlesztését, amely miatt csak a mezőny végéről rajtolhat majd az Orosz Nagydíjon.

Charles Leclerc autójában az Orosz Nagydíj első szabadedzésén debütált a Ferrari új hibrid rendszere, amelyet a maranellói istálló már kimondottan a 2022-es szezonra történő felkészülés jegyében vetett be, a monacói pilóta azonban úgy véli, hogy a McLaren elleni idei csatában is jól jöhet nekik. Nagy előrelépést ugyanakkor nem várnak tőle.

Leclerc az első edzésen negyedik lett és 7 tizeddel verte a régi hibrid-rendszert használó csapattársát Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

Az FIA az első szabadedzés során kiadta a hivatalos dokumentumokat arról, hogy Leclerc autójában gyakorlatilag mindent cseréltek, a monacói új belső égésű motort, új turbófeltöltőt, új MGU-H-t, új MGU-K-t, új akkumulátort, új vezérlőelektronikát és új kipufogórendszert is kapott erre a hétvégére, és mivel utóbbit kivéve ezzel mindegyik elemből átlépte az egy szezonra engedélyezett mennyiséget, a rajtrács végéről kezdheti csak meg a vasárnapi versenyt.

Nem új azonban minden a Ferrari erőforrásában, csak a hibrid-rendszer, amelyet már a 2022-es szezonban használt motorhoz tesztelnek, becslések szerint pedig kevesebb mint 10 lóerőnyi pluszteljesítményt jelent. „Nyilván akármikor érkezik valami, ami egy kicsit jobb, azt megpróbáljuk pályára vinni.

– nyilatkozta ezzel kapcsolatban Leclerc.

Noha az újítás hosszú távra szól, természetesen az idén is profitálna belőle az istálló, amely Monzában 13,5 pontos hátrányba került a McLarennel szemben a konstruktőri pontversenyben. „Továbbra is úgy érezzük, hogy előrelépés lesz, de hogy mekkora, azt majd meglátjuk.

Bármit is rakhatunk az autóra ahhoz, hogy legyőzzük őket a konstruktőri bajnokságban, meg fogjuk próbálni" – mondta Leclerc.

Leclerc is úgy vélte, minél előbb be kell vetniük a legújabb fejlesztést Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

A monacói pilóta szerint „nem túl rossz dolog egy ilyen hétvégén motort cserélni", és bár nem kalkuláltak vele, szerinte az eső is kedvezhet nekik. „Mindannyian egyetértettünk abban, hogy a lehető leghamarabb meg kell lépni a cserét. Nem én hoztam meg a döntést, de teljesen egyetértek vele. Az ilyen helyzetekben ez elég nyilvánvaló.

– utalt arra, hogy az orosz pályán lehet előzni, így az utolsó helyről könnyebben zárkózhat fel a pontszerzők közé, mint egy ilyen szempontból kedvezőtlenebb helyszínen.