Társoldalunk:

Idei első motorfejlesztésével hozza hátrányba Leclerc-t a Ferrari az Orosz Nagydíjon

2021.09.23. 06:41

Az Orosz Nagydíjon a Ferrari meglépi, amit már korábban is jelzett, azaz beveti továbbfejlesztett hibrid-rendszerét, amelyet egyelőre csak Charles Leclerc kap meg. A maranellóiak ezzel már a 2022-es szezonra készülnek.

Nem vár tovább a Ferrari és beveti idei első motorfejlesztését, amelyet a soron következő Orosz Nagydíjon Charles Leclerc autójába szerelnek be. Mattia Binotto csapatfőnök már a nyár során elárulta, hogy valamikor az Olasz Nagydíj után érkezik egy újítás az idei erőforráshoz, de pontos időpontot nem jelölt meg. A csapatoknak egy szezonban minden erőforrás-elemük esetében egy specifikációváltás engedélyezett, a vörösök most pedig a hibrid-rendszert cserélik le, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek 2022-re.

Leclerc rajtbüntetéssel vág neki a hétvégének az új fejlesztés miattForrás: AFP/Miguel Medina

A hírek szerint az új hibrid-rendszer kevesebb mint 10 lóerővel növeli meg a Ferrari erőforrásának teljesítményét, de elsősorban nem is az a cél, hogy most minél nagyobb előrelépést tegyenek. „[A bevezetés] fő célja, hogy tapasztalatot szerezzünk a 2022-es projekthez" – áll az istálló közleményében.

Ezen a hétvégén még csak Leclerc kapja meg az új fejlesztést, mivel egyrészt a csapat nem akarja mindkét pilótáját a rajtrács végére száműzni (a monacói kénytelen lesz innen kezdeni az Orosz Nagydíjat), másrészt pedig neki volt sürgetőbb a csere.

„Rengeteg erőfeszítést öltünk ebbe, mind technikai, mind logisztikai téren, és ahhoz, hogy a lehető leghamarabb használhassuk, a bevezetése lépcsőzetes lesz a pilótáink között. Charles kapja meg elsőként az új hibrid rendszert. A döntés elővigyázatosságból született a potenciális kockázat miatt, hogy a Magyarországon megsérült akkumulátort kelljen használnia. Szocsiban Leclerc-nek vadonat új erőforrása lesz, ezért a mezőny végéről kell majd indulnia."

Sainz a régebbi hibrid-rendszerrel versenyez SzocsibanForrás: AFP/Andrej Isakovic

Leclerc-nek tehát az akkumulátoráért aggódnak, Sainz esetében viszont nincs ilyesmiről szó. Hogy ő mikor kapja meg az új hibrid-rendszert, azt a Ferrari közleménye szerint a büntetés és a versenyképesség közötti kompromisszumok mérlegelése után fogják eldönteni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK