Idei első motorfejlesztésével hozza hátrányba Leclerc-t a Ferrari az Orosz Nagydíjon

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc drives during the second practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza, on September 11, 2021, ahead of the Italian Formula One Grand Prix. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Orosz Nagydíjon a Ferrari meglépi, amit már korábban is jelzett, azaz beveti továbbfejlesztett hibrid-rendszerét, amelyet egyelőre csak Charles Leclerc kap meg. A maranellóiak ezzel már a 2022-es szezonra készülnek.

Nem vár tovább a Ferrari és beveti idei első motorfejlesztését, amelyet a soron következő Orosz Nagydíjon Charles Leclerc autójába szerelnek be. Mattia Binotto csapatfőnök már a nyár során elárulta, hogy valamikor az Olasz Nagydíj után érkezik egy újítás az idei erőforráshoz, de pontos időpontot nem jelölt meg. A csapatoknak egy szezonban minden erőforrás-elemük esetében egy specifikációváltás engedélyezett, a vörösök most pedig a hibrid-rendszert cserélik le, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek 2022-re.

Leclerc rajtbüntetéssel vág neki a hétvégének az új fejlesztés miatt Forrás: AFP/Miguel Medina

A hírek szerint az új hibrid-rendszer kevesebb mint 10 lóerővel növeli meg a Ferrari erőforrásának teljesítményét, de elsősorban nem is az a cél, hogy most minél nagyobb előrelépést tegyenek. „[A bevezetés] fő célja, hogy tapasztalatot szerezzünk a 2022-es projekthez" – áll az istálló közleményében.

Ezen a hétvégén még csak Leclerc kapja meg az új fejlesztést, mivel egyrészt a csapat nem akarja mindkét pilótáját a rajtrács végére száműzni (a monacói kénytelen lesz innen kezdeni az Orosz Nagydíjat), másrészt pedig neki volt sürgetőbb a csere.

„Rengeteg erőfeszítést öltünk ebbe, mind technikai, mind logisztikai téren, és ahhoz, hogy a lehető leghamarabb használhassuk, a bevezetése lépcsőzetes lesz a pilótáink között. Charles kapja meg elsőként az új hibrid rendszert.

Szocsiban Leclerc-nek vadonat új erőforrása lesz, ezért a mezőny végéről kell majd indulnia."

Sainz a régebbi hibrid-rendszerrel versenyez Szocsiban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Leclerc-nek tehát az akkumulátoráért aggódnak, Sainz esetében viszont nincs ilyesmiről szó. Hogy ő mikor kapja meg az új hibrid-rendszert, azt a Ferrari közleménye szerint a büntetés és a versenyképesség közötti kompromisszumok mérlegelése után fogják eldönteni.