A Red Bull nem aggódik amiatt, hogy Verstappen hátrányból kezdi az Orosz Nagydíjat

Forma-1, Olasz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Daniel Ricciardo, Lando Norris, McLaren
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 12: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) McLaren F1 Team MCL35M Mercedes leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 12, 2021 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint nem lesz olyan nagy hátrány Max Verstappen hátrasorolásos büntetése az Orosz Nagydíjon, amit azért kapott, mert Monzában nekiment Lewis Hamiltonnak. A Red Bull csapatfőnöke a büntetés jogosságáról továbbra is ugyanúgy vélekedik.

A Red Bull eleve hátrányos helyzetből fogja kezdeni az idei szezon soron következő versenyhétvégéjét, az Orosz Nagydíjat, hiszen Max Verstappen három helyes hátrasorolást kapott azért, mert a sportfelügyelők szerint túlnyomórészt ő volt a hibás a közte és Lewis Hamilton között Monzában történt ütközésért. A Red Bull csapatfőnöke természetesen továbbra is másképp látja ezt, a büntetésről pedig elmondta, hogy nem jelent nekik akkora hátrányt, mint azt elsőre gondolnánk.

Verstappen Szocsiban a legjobb esetben is csak a negyedik helyről fog rajtolni Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Christian Horner a Red Bull honlapján elárulta, hogy a szocsi pályát eleve a Mercedes felségterültének tartja (2014 óta az összes Orosz Nagydíjat a Mercedes nyerte), így aztán eddig sem úgy kalkulált, hogy a holland pilótának van a legnagyobb esélye a győzelemre.

Az energiaitalos istálló csapatfőnöke ennek ellenére nem túl pesszimista.

„Ez a pálya eddig a Mercedes erődítménye volt. Én fejben Monzát és Szocsit is Mercedes-pályaként jelöltem meg, úgyhogy kihívás lesz, és

Böngésztem az eredményeket a 2018-as futamig visszamenőleg, amelyen Max például már azelőtt feljött az utolsóról az első helyre, hogy kiállt volna kereket cserélni. Tavaly másodikuk voltunk itt, viszont ezen a pályán még soha nem nyertünk."

Horner arra utalt, hogy az Orosz Nagydíjon például Monzával ellentétben jól lehet előzni, mert az autók nagyobb leszorítóerőre vannak beállítva, így ha valaki DRS-távolságon belülre kerül, a célegyenesben jó eséllyel el fog tudni menni az előtte haladó mellett. Lévén a Red Bull a mezőny legtöbb autójánál gyorsabb, Verstappen gyorsan felzárkózhat a Mercedesekre. Előfordulhat, hogy a Red Bull emiatt úgy dönt, hogy Oroszországban veti be idei negyedik erőforrását és vállalja be az azzal járó további büntetéseket.

Horner szerint ha már büntettek, mindkét pilótát meg kellett volna Forrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

Ami Hamilton és Verstappen monzai ütközését illeti, Horner egy héttel a történtek után sem változtatta meg a véleményét, és továbbra is versenybalesetnek gondolja az incidenst. „Mindkét versenyző tudta, hogy elöl kell lennie, mivel később nehéz lett volna előzni. Max ki akarta használni a pillanatot, Lewis pedig buzgón védte a pályán elfoglalt helyét.

Ha az FIA példát akart statuálni, akkor kiróhatta volna mindkét pilótára ugyanazt a büntetést, de úgy látták, hogy inkább Max volt a hibás. Mivel nem fejezte be a versenyt, az egyetlen opció a hátrasorolásos büntetés volt, amit elfogadunk."