Christian Horner szerint nem lesz olyan nagy hátrány Max Verstappen hátrasorolásos büntetése az Orosz Nagydíjon, amit azért kapott, mert Monzában nekiment Lewis Hamiltonnak. A Red Bull csapatfőnöke a büntetés jogosságáról továbbra is ugyanúgy vélekedik.
A Red Bull eleve hátrányos helyzetből fogja kezdeni az idei szezon soron következő versenyhétvégéjét, az Orosz Nagydíjat, hiszen Max Verstappen három helyes hátrasorolást kapott azért, mert a sportfelügyelők szerint túlnyomórészt ő volt a hibás a közte és Lewis Hamilton között Monzában történt ütközésért. A Red Bull csapatfőnöke természetesen továbbra is másképp látja ezt, a büntetésről pedig elmondta, hogy nem jelent nekik akkora hátrányt, mint azt elsőre gondolnánk.

Christian Horner a Red Bull honlapján elárulta, hogy a szocsi pályát eleve a Mercedes felségterültének tartja (2014 óta az összes Orosz Nagydíjat a Mercedes nyerte), így aztán eddig sem úgy kalkulált, hogy a holland pilótának van a legnagyobb esélye a győzelemre.
Az energiaitalos istálló csapatfőnöke ennek ellenére nem túl pesszimista.
„Ez a pálya eddig a Mercedes erődítménye volt. Én fejben Monzát és Szocsit is Mercedes-pályaként jelöltem meg, úgyhogy kihívás lesz, és ott van Max rajtrácsbüntetése is, de Szocsiban ez nem akkora hátrány az egyes kanyarig tartó szélárnyék erőssége miatt. Böngésztem az eredményeket a 2018-as futamig visszamenőleg, amelyen Max például már azelőtt feljött az utolsóról az első helyre, hogy kiállt volna kereket cserélni. Tavaly másodikuk voltunk itt, viszont ezen a pályán még soha nem nyertünk."
Horner arra utalt, hogy az Orosz Nagydíjon például Monzával ellentétben jól lehet előzni, mert az autók nagyobb leszorítóerőre vannak beállítva, így ha valaki DRS-távolságon belülre kerül, a célegyenesben jó eséllyel el fog tudni menni az előtte haladó mellett. Lévén a Red Bull a mezőny legtöbb autójánál gyorsabb, Verstappen gyorsan felzárkózhat a Mercedesekre. Előfordulhat, hogy a Red Bull emiatt úgy dönt, hogy Oroszországban veti be idei negyedik erőforrását és vállalja be az azzal járó további büntetéseket.

Ami Hamilton és Verstappen monzai ütközését illeti, Horner egy héttel a történtek után sem változtatta meg a véleményét, és továbbra is versenybalesetnek gondolja az incidenst. „Mindkét versenyző tudta, hogy elöl kell lennie, mivel később nehéz lett volna előzni. Max ki akarta használni a pillanatot, Lewis pedig buzgón védte a pályán elfoglalt helyét. Szerencsétlen baleset volt, de a mai napig ugyanazt gondolom róla. Mindkettejüknek volt szerepe benne, és nehéz jobban hibáztatni az egyik felet a másiknál. Ha az FIA példát akart statuálni, akkor kiróhatta volna mindkét pilótára ugyanazt a büntetést, de úgy látták, hogy inkább Max volt a hibás. Mivel nem fejezte be a versenyt, az egyetlen opció a hátrasorolásos büntetés volt, amit elfogadunk."