Valtteri Bottas szerint a sprintkvalifikáción aratott győzelmével és a futamon szerzett dobogójával a tőle telhető legnagyobb segítséget nyújtotta a Mercedesnek az Olasz Nagydíj hétvégéjén. A finn pilótát a csapat mérnöke is méltatta.
Valtteri Bottas számos kritikát kapott az idei szezonban nyújtott teljesítményért, ám az kétségtelen, hogy az Olasz Nagydíj hétvégéjén nem lehetett rá panasz. A 32 éves versenyző mindenkit megvert az időmérőn, majd megnyerte a sprintkvalifikációt, de vasárnap motorcsere miatt a mezőny végéről indult. Mindezek ellenére a finn pilóta végül felállhatott a dobogóra.

Miután múlt héten hivatalossá vált, hogy év végén távozik a Mercedestől, felmerülhet a kérdés, hogy mennyire maradt elkötelezett a csapat eredményessége iránt. Az majd kiderül, hogy Lewis Hamiltont továbbra is segíti-e, ha úgy adódik, ám a jelek szerint az még mindig motiválja, hogy egy konstruktőri világbajnoki címmel búcsúzzon a csapattól.
Örülök, hogy egy, az én esetemben ennyire problémás hétvégéről úgy távozhatunk, hogy még így is több pontot szereztünk a Red Bullnál. Kicsit olyan, mintha az én felelősségem lett volna, hogy a hátamon vigyem a csapatot – nyilatkozta a Sky Sportsnak, majd a következő kérdésre reagálva érzékeltette, hogy szerinte ennél többet nem tudott volna tenni az istálló sikeréért. – Én voltam a leggyorsabb az időmérőn, megnyertem a sprintet, és az utolsó helyről feljöttem a harmadik pozícióba. Mit szeretne még?”
Bottas nincs egyedül azzal a véleményével, hogy a versenyen kiválóan szerepelt. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elárulta, amint kiderült, hogy a finn pilótát meg fogják büntetni, úgy állították be az autót, hogy a motor és a fékek elég hűtést kapjanak, miközben folyamatosan forgalomban vezet. A brit szakember ugyanakkor hozzátette, a dicséret leginkább a versenyzőt illeti.
„Valtterinek nagy szerepe volt ebben – jelentette ki. – Okosan versenyzett, átgondolta az energia menedzselését, hogy hol tud spórolni, illetve támadni. Képes volt annyira közel kerülni [az előtte lévőhöz], hogy kihasználhassa a szélárnyék és a DRS hatását. A beállítással mi is megtettük a magunkét, de a munka nagy részét ő végezte el. Büszkék vagyunk arra, hogy milyen erőfeszítéseket tett értünk.”
Bottasnak kétségtelenül szerencséje is volt a futamon: Sergio Pérezzel szemben több kockázatot kellett volna vállalnia, ha a mexikói versenyzőt nem szankcionálják, az egymással összeütköző Lewis Hamiltont és Max Verstappent pedig aligha előzte volna meg. A balesethez pedig az is kellett, hogy Daniel Ricciardo lerajtolja, majd feltartsa a holland pilótát. A kilencszeres futamgyőztesnek ugyanakkor lehet, hogy ez sem lett volna elég, ha az Alpha Tauri nem betlizik: Pierre Gasly a szombati kiesése után a bokszból rajtolt, Cunoda Juki pedig egyáltalán nem tudott részt venni a versenyen.

„Kaptunk egy kis segítséget, mivel egyik Alpha Tauri sem volt előtte a rajtrácson – magyarázta Shovlin. – Arra számítottunk, hogy Gasly egy hellyel lesz előrébb nála, Cunoda pedig egy kicsit messzebb. Ezek gyors autók, és a verseny első szakaszában valószínűleg ez lett volna a legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznie.”