Az FIA az időmérő alatt tette közzé, hogy a 32 éves versenyző W12-esébe belső égésű motorból, turbófeltöltőből, MGU-H-ból és MGU-K-ból is újat szereltek be. (Kipufogóból szintén, de ez a hátrasorolás szempontjából nem számít.) Később kiderült, hogy erre azért volt szükség, mert máskülönben a műszaki hibát kockáztatták volna.
Sajnos felfedeztünk egy problémát Valtteri erőforrásában a délelőtti (valójában délutáni – a szerk.) etap vége felé, és nem volt végtelen időnk arra, hogy megvizsgáljuk,
szóval úgy döntöttünk, hogy beteszünk egy újat, mivel arra még volt időnk, hogy kicseréljük – nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója. – A csapat kiváló munkát végzett, és biztosította, hogy az autó ismét egyben legyen az időmérőre. Mindez azt jelenti, hogy Valtteri a [rajtrács] végéről indul vasárnap, de nagyszerű, hogy szombaton mindkét autónk az első sorban lesz.”
A hétvége előtt felmerült, hogy Lewis Hamilton autójában szintén motort fognak cserélni. Arra egyelőre semmilyen jel nem utal, hogy ez végül most fog megtörténni, azt azonban Toto Wolff megerősítette, hogy az idény hátralévő részére nézve erősen fontolgatják a cserét és az azzal járó szankciót.
Azt gondoljuk, hogy az első és a második helyezés között a leggyorsabb körrel együtt [akkora a különbség], hogy ha az ember egyszer kiesik, akkor négy futam kell ahhoz, hogy utolérje a másik srácot