Fernando Alonso állítólag mindenkinél hamarabb kiismerte magát a zandvoorti pálya 3-as kanyarjában, a futamon pedig két riválisát is megelőzte ott az első körben. A spanyol pilóta korábban három Indy 500-on is részt vett, ám elmondása szerint sokkal inkább az egyik utánpótlás-sorozatban látottak voltak hasznára.
A Holland Nagydíj helyszínének egyik különlegessége a két befelé dőlő kanyar volt. A pilóták nem győzték dicsérni a pálya kialakítását, és kétségtelen, hogy a 3-as, illetve az utolsó kanyar a televízió képernyőjén keresztül is különleges látványt nyújt.
AS gazetesinin haberine göre Fernando Alonso, Zandvoort’taki bombeli 3. virajda en doğru açıyı bulan pilot olmuş ve diğer tüm sürücüler de iki kez Dünya Şampiyonu sürücüyü taklit etmiş. pic.twitter.com/yGUqAfuBnx
— Tutkumuz F1 #ItalianGP (@F1tutkumuz) September 6, 2021
A hétvége egyik legszebb mozdulata szintén az előbbi kanyarhoz fűződik: Fernando Alonso az első körben a külső ívet használva Esteban Ocont és Antonio Giovinazzit is megelőzte, és bár az olasz pilóta ideiglenesen visszavette a pozícióját, végül a kétszeres F1-es világbajnok kerekedett felül, amit nagyrészt ennek a manővernek köszönhetett. Első látásra logikus, hogy az Alpine versenyzőjének jól mennek az ilyen jellegű kanyarok, hiszen három alkalommal is elindult az Indy 500-on, ám ő elárulta, hogy ez egyáltalán nem segített neki.
Semmilyen szempontból nem lehet összehasonlítani a két sorozatot – nyilatkozta az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Az IndyCarban sokkal kisebb a dőlés, a sebesség viszont jóval nagyobb. A leszorítóerő teljesen más, és az Indyben alacsonyabban megyünk, nincs értelme nagyon kívülre kerülni. Most viszont volt, mert a pálya másképpen emelkedik.”
A 40 esztendős versenyző elmondta, júniusban látta a Regionális Formula Európa-bajnokság zandvoorti fordulóját, és megnézte, hogy a különböző pilóták milyen íveket használnak. Ebből már a hétvége elején profitálhatott: Adam Cooper brit újságíró még múlt héten írta ki saját Twitter-oldalára, hogy az egyik csapat minden ívet kielemzett, amit a mezőny tagjai használtak, és azt a következtetést vonták le, hogy Alonso ismerte ki magát a leghamarabb a 3-as kanyarban. „[Az első szabadedzésen] különböző íveket próbáltam ki, és úgy tűnt, hogy jól működnek – emlékezett vissza. – Jó móka volt, mert az ember érzi, hogy [teste] összenyomódik, ami más jellegű tapasztalat.”
A Holland Nagydíj pénteki napja után számos versenyző méltatta a helyszínt, Sebastian Vettel odáig ment, hogy kijelentette, szerinte más pályákon is szükség lenne ilyen jellegű kanyarokra. Alonso csatlakozott egykori nagy riválisához.

„Ez jót tesz a versenyzésnek, felgyorsítja a kanyarokat, valamint segíti a gumikezelést és az aerodinamikát – magyarázta. – Ehhez nem vagyunk hozzászokva, mivel az elmúlt években olyan pályák épültek, amelyeken kifelé dőlő kanyarok találhatóak, ami ennek az ellentéte. Most mindannyian kellemesen meglepődtünk a döntött kanyaron, és így még szomorúbb, hogy ennyi, kifelé dőlő kanyarral rendelkező aszfaltcsíkot létesítettünk.”