Vágólapra másolva!
Az időmérőn Mick Schumacher váratlanul megelőzte Nyikita Mazepint és ezzel tönkretette az utolsó körét, de a német kifejtette, miért kért engedélyt a pozíciócserére a Haastól. Orosz csapattársa dühös volt az eset után, ám azóta lehiggadt.

Idén már nem először alakult ki perpatvar a Haas versenyzői között, a Holland Nagydíj időmérőjén Mick Schumacher tört borsot Nyikita Mazepin orra alá. Az utolsó körök előtt az eredeti terveknek megfelelően, a korábbi etapokhoz hasonlóan utóbbi vezethette fel csapattársát a sorban, csakhogy a német a 3-as kanyarban megelőzte, és nemcsak a pozíciót vette el tőle, hanem a lehetőséget is a javításra, ugyanis Mazepinnek a célegyenesre fordulva a gyorskörön érkező Sebastian Vettelre kellett még figyelnie, így nem tudott normálisan kigyorsítani.

„Ez nagyon felbosszant, nem lett volna szabad, hogy ilyen nehéz helyzet alakuljon ki a forgalommal – háborgott. – Úgy működik a csapatoknál, hogy az egyik nagydíjhétvégén az egyik autójuk halad előrébb a sorban, a következőn a másik. Ezúttal én voltam soron, hogy elöl legyek, és amikor Imolában követőként megelőztem a másik autónkat, a csapat leszidott."

Mazepin a zandvoorti pályán Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Érezhetően nehezményezte az incidenst, és Schumachert hirtelen felindulásból egyenesen azzal vádolta, hogy szándékosan tolt ki vele.

„Egyszer rendben van az ilyen, ha az illető nem tudja, hogy ezt teszi, de az tudatos, amikor másodjára ugyanígy tesz. Nem kellene feszültség a csapaton belül, felhergelt vagyok."

Az F1TV rádióforgalmából kiderül, hogy Schumachernek megengedték az előzést, míg Mazepinnek erről nem szóltak közvetlenül, csak annyit mondtak neki, hogy a döntött 3-as kanyarnál mélyebben forduljon el. Az orosz ezután azt mondta, úgy tudta, neki kellene elöl lennie, majd a bokszba tartva megint felhozta az esetet, amire szűkszavúan csak annyi választ kapott a csapattól, hogy "majd megbeszélik."

A Haasnál nem a legjobb a hangulat Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

Ez a jelek szerint megtörtént. A részletekről, az ott elhangzottakról nem beszélt Mazepin, de megfogalmazta az igényét, hogy a Haas mindkét pilótája számára azonos elveket fektessenek le.

„Megbeszéltük a csapattal a történteket. Úgy gondolom, annyi világos, hogy többé nem érvényes, ami Imolában volt. Nem tudom, mikor változtatták meg és hogyan. Működő szisztémát kell kialakítanunk, mert sem én, sem Schumacher nem fogja hagyni magát" – nyilatkozta.

Schumacher: Nem kell a dráma

A két újonc viszonya tehát koránt sincs a csúcson. Schumacher a maga részéről ugyanakkor nem hiszi, hogy "bármi rosszat csináltak volna", és elmondta, miért kért engedélyt az előzésre.

„Nem tudom, a stábja értesítette-e róla, de rákérdeztem, hogy megelőzhetem-e, mert hidegek voltak a gumijaim és ő általában lassabban megy nálam [a kivezető körön]. Igennel feleltek, így korán megelőztem – mondta a Sky német csatornájának arra utalva, hogy gyorsabb tempóra volt szüksége a gumik felmelegítéséhez. – Nincs ok drámát csinálni ebből, nem ez tette tönkre a körét."

A versenyzők pályabejáráson egy korábbi futam előtt Forrás: Andy Hone / LAT Images

Később hozzátette, a hétvége folyamán kitapasztalta, hogy

Mazepin lassú felvezető körei nem tesznek jót a saját tempójának, az utolsó féktávon rendszeresen alig tapadt az autója.

Az előzés végrehajtására egyébként legkésőbb a 3-as kanyarig kapott engedélyt.

„Nem akartam akadályozni vagy megnehezíteni az életét. Csak a saját helyzetemen akartam könnyíteni azzal, hogy gyorsabban megyek" – mondta Schumacher. Végül úgy látszott, Mazepin is lehiggadt és elfogadta az érvelést.

„Nagyon dühös voltam, mert megelőzött, holott nem kellett volna, és Vettel útjába kerültem. Hogy igazságos legyek Mickkel, nem tudta, hogy érkezik Vettel, amitől inkább úgy érzem, hogy nem szándékosan tartott fel – közölte az orosz. – Úgyis probléma lesz abból, amikor hét kocsi 30-cal bóklászik, miközben egy meg 300-zal repeszt. De az a 20 perc nagyon stresszes volt számomra."

Végeredményben nem sokon változtatott az incidens, a mezőny leglassabb autóiban ugyanis a két pilóta az esélyeknek megfelelően az utolsó rajtsorba került.