Vágólapra másolva!
Nem sok mindent lehet tenni olyankor, ha az égiek úgy döntenek, ellehetetlenítenek egy Forma-1-es versenyt. A McLaren csapatfőnökének és Daniel Ricciardónak ugyanakkor van javaslata.

A McLaren azok közé az istállók közé tartozott, amelyek profitáltak abból, hogy a Belga Nagydíjat valódi versenyzés nélkül intették le, és néhány eltéréstől eltekintve javarészt maradt az időmérő edzésen látott sorrend. Andreas Seidl, az istálló csapatfőnöke ennek megfelelően nem volt túl bosszús amiatt, hogy nem versenyezhettek. Az osztrák szakember úgy vélte, nincs olyan versenyautó, amellyel biztonsággal lefuthattak volna egy nagydíjat.

Norris ugyan nem szerzett pontot, de Ricciardo negyedik helyével a McLaren így is megelőzte a Ferrarit, és feljött a harmadik helyre a pontversenyben Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Noha Carlos Sainz például azt mondta, hogy egy egyenkénti indításos super pole-szerű extra időmérő belefért volna, mert nem elsősorban a vízmennyiség, hanem inkább a rossz látási viszonyok jelentették a problémát, Seidl szerint önmagában az aszfaltcsík állapota sem tette lehetővé, hogy versenytempóban körözzenek. „Először is ott van a felúszás a vízre, valamint hogy a versenyző mennyit lát a vízfüggönyben. Nem tudok elképzelni olyan versenyautót, amellyel biztonságosan lehetett volna versenyezni ilyen körülmények között" – jelentette ki.

A csapatfőnök úgy gondolja, nincs mit tenni, szabadtéri sportágról lévén szó le kell nyelni, hogy ilyesmi megtörténhet.

Szerintem el kell fogadni, hogy amíg szabad ég alatt versenyzünk, az ilyen napok megtörténhetnek, amikor nem lehetséges versenyezni, legyen szó bármilyen autóról is."

Sok víz volt a pályán Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

Seidl egyébként kiállt a versenyigazgató azon döntése mellett, hogy negyed hét után három körre elindította a versenyt, és megerősítette Michael Masi szavait azt illetően, hogy valóban látszott esély az idő javulására. „Ahogyan azt a korábbi napok során is láthattuk, a pálya elég gyorsan tud száradni és válhat olyanná, amelyen már lehet versenyezni.

Szerintem ez volt a szándék az újraindítás mögött. De sajnos az időjárást nem kontrollálhatjuk, és nem jött be. Világos, hogy a biztonság az első, ebből a szempontból pedig egyértelműen jó döntések születtek."

Délelőtt kellett volna versenyezni?

Michael Masi végül fél hét után, valamivel több mint fél órával a versenyidő lejárta előtt határozott úgy, hogy felesleges tovább próbálkozni. Sokkal tovább pedig akkor sem várhatott volna, ha nincs az időlimit, hiszen előbb-utóbb besötétedik. Daniel Ricciardo ezzel kapcsolatban érdekes javaslattal állt elő, úgy vélte ugyanis, hogy ha már ennyire pontos előrejelzésre képesek, ilyen esetekben előbbre hozhatnák a délutáni rajtot.

Ricciardo a korai rajtban látja a megoldást Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

„Ha így meg tudjuk jósolni az időt, akkor megvizsgálnám, hogy korábbra lehet-e hozni a rajtot. Mint 2014-ben Japánban, amikor tudtuk, hogy jön a monszun. Ma ez ugyanakkor talán kevésbé volt nyilvánvaló.

Ez nem kritika, a ma történtek után ezek tények, és ha kívánhattam volna valamit, akkor ezt kívántam volna."

Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója ugyanakkor közölte, hogy most sem látták előre, hogy ennyire rossz idő lesz. „Ilyen körülmények között ez lutri. Tizenegy órától kezdve is ömölhetett volna az eső. Az ilyesmit nem igazán lehet megjósolni. Az információink alapján normál esőre számítottunk" – nyilatkozta.