Renault helyett a márkacsoporthoz tartozó Alpine néven indul az idei szezontól a Forma-1-ben az enstone-i központú csapat, és a Magyar Nagydíjon ilyen entitásként némi szerencsével megszerezte első győzelmét.
A Renault 2016-ban nagyszabású tervekkel tért vissza a sportágba, az akkori célkitűzés szerint nagyjából most kellene ott tartaniuk, hogy rendszeresen futamokat nyernek és a vb-címért harcolnak, de ettől még sok lépésre járnak. Az Alpine márkaigazgatója, Laurent Rossi a mostani szezon előtt került a pozíciójába, vele együtt kezdett a versenyigazgatóként szerződtetett Davide Brivio, aki a motoros szériában a Yamahát és Suzukit egyaránt sikerre vezette.
Rossi nagyon jó véleménnyel új kollégájáról, szerinte nélküle nem lenne ilyen egységes az istálló.
„A személyzet irányításához nagyszerű képességei vannak, ez hiányzott eddig nálunk" – nyilatkozta egy Alpine-rendezvényen, amelyen a GPhírek is részt vett.
Az összetartás nem teljesen volt meg. Most már jobban csapatként viselkedik a szervezet a versenypályákon.
„Csapattá kovácsolja [Brivio] a nagyon erős technikai szemléletű szakembereket, akik vérprofin végzik a feladatukat. Ez viszont sport, és a fociban sem elég a tehetségeket összegereblyézni és remélni, hogy minden magától jól fog működni."
„Még friss szervezet vagyunk, és megnézi, hogy lehetne itt-ott másképp dolgozni. Ez tetszik, mert a Google-tól érkezve én is máshogy látok bizonyos dolgokat."
Kérdésünkre elmondta, hogy bár főleg a világbajnokságba már belekóstoló szakemberekkel kívánja bővíteni a stábot,
szívesen alkalmazna pályakezdőket is.
„Szeretném kicsit nemzetközibbé tenni a toborzást. Az Angliában lévő istállóknak könnyű a közeli egyetemekről embereket szerezni, de mi francia-angol csapat, illetve egy nemzetközi vállalat vagyunk, így a világ minden tájáról próbálunk szerződtetni – mondta az Alpine márkaigazgatója. – A vezető beosztásba az F1-en belülről keresünk embereket, mert semmi sem pótolja a szakmai tapasztalatot."