Forradalmi változás jön az F1-ben, de a Red Bull folytatja a fejlesztést

Forma-1, Magyar Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen competes during the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring race track in Mogyorod near Budapest on August 1, 2021. (Photo by FERENC ISZA / AFP)
Vágólapra másolva!
Egyre jobban szorít az idő, foglalkozni kell a 2022-es szezonra szánt F1-es autók kifejlesztésével, de a Red Bull nem adja fel az idei szezont. Adrian Newey szerint nehéz egyensúlyozni a feladatok között.

A versenyek számát tekintve még az idei F1-es szezon felénél sem járunk, augusztus végéhez közeledve viszont már nem lehet olyan csapatot találni, ami ne fordítana kiemelt figyelmet a 2022-es szezonra, és a teljesen új szabályok szerint épülő autókra. A legnehezebb helyzetben a Red Bull van, ami bevallottan meg akarja nyerni mindkét idei világbajnokságot, de a jövőre is figyelniük kell.

A Red Bull nem mondhat le az RB16B-ről, Verstappennek fordítania kell a pontversenyben Forrás: AFP/Ferenc Isza

Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója a csapat honlapjának adott interjúban beszélt a helyzet hátteréről. Kétséget sem hagyott afelől, hogy a Red Bull továbbra is mindent megtesz azért, hogy ledolgozzák Max Verstappen 8 pontos hátrányát Lewis Hamiltonhoz képest, de elismerte, nem hagyhatják figyelmen kívül a jövő évtől kezdődő új korszakot.

„Azt mondanám, hogy ez a legnagyobb szabályváltozás, mióta 1982 végén betiltották a talajkölcsönhatásra és a Venturi-hatásra épülő autókat – nyilatkozta az elismert szakember. – Ez tényleg forradalmi változás. Az erőforrás az egyetlen elem, ami változatlan marad, minden más megváltozik.”

A csapatok az idei versenyképességük és a kapacitásaik függvényében eltérő ütemben álltak át az idei fejlesztésekről a jövő évi előkészületekre, a Haas például egyáltalán nem foglalkozott az idei autóval, a Ferrari is korán elkezdett a jövő évi autón dolgozni, a Mercedes a Brit Nagydíjra vitt utoljára komolyabb fejlesztéseket, a Red Bull viszont próbál egyszerre két vasat is a tűzben tartani.

„Egyensúlyoznunk kell, mert az idei autó fejlesztését is folytatnunk kell, hiszen pillanatnyilag van esélyünk a bajnoki címekre, és közben nem koncentrálhatunk csupán az idei évre úgy, hogy figyelmen kívül hagyjuk azt, ami vár ránk. Mindent megteszünk, hogy megbirkózzunk ezzel, miközben a költségplafont is betartjuk, ami azt jelenti, hogy a csapat bizonyos részeit karcsúsítanunk kellett.”

A Red Bullnak könnyebb lenne a helyzete, ha nem lett volna Verstappennek három versenye is, amelyeket lényegében teljesen elszalasztottak, de Newey felhívta a figyelmet arra, hogy egyik esetben sem a holland pilóta hibázott. Bakuban defektet kapott, Silverstone-ban és a Hungaroringen pedig kiütötték őt a pályáról, egyik esetet sem írta a versenyző számlájára.

Látványterv a 2022-es autó modelljéről, a Red Bull színeiben Forrás: Red Bull

„Megvan benne ugyanaz az acélos akarás, ami a világbajnokok sajátja is, képes felülkerekedni a nehézségeken – méltatta Newey. – Képes maga mögött hagyni a múltat és várni a következő versenyt. A vezetői képességei nyilvánvalóan kiválók és nagyszerű versenyzővé ért – mondta. – Nem hiszem, hogy a helyzetből fakadó nyomás befolyásolja majd őt.”