Társoldalunk:
Hírlevél

Sportautós balesete után Aitken módosítana a híres spái pályán

2021.08.15. 06:07

Veszélyes sportautó-baleset részese volt Jack Aitken, a Williams tartalékpilótája. A brit-koreai pilóta szerint módosítani kellene az F1-es versenynaptár egyik leghíresebb kanyarján.

A Magyar Nagydíj hétvégéjével párhuzamosan sportautó-versenyt rendeztek Spában, de már az első óra során le kellett állítani a küzdelmet, miután Jack Aitken, a Williams tartalékpilótája egy Lamborghini Huracán volánja mögött balesetet szenvedett, és több ellenfele is belekeveredett a bajba, amikor nagy sebességgel a helyszínre értek.

Aitken megsérült a balesetben, de fel fog épülniForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Aitken bukása és Anthoine Hubert 2019-es, halálos kimenetelű F2-es balesete között vannak hasonlóságok, erre rámutatott Juan Manuel Correa is, aki szintén súlyos sérüléseket szenvedett a spái ütközésben, ami az Eau Rouge után a Raidillonban történt, és a legfőbb oka az volt, hogy a keskeny bukótér után elhelyezett védősávról visszapattannak az autók a pályára.

A brit-koreai Aitken az Autosportnak elmondta, sokat gondolkodott már a történteken és úgy véli, a pálya üzemeltetői már eddig is sokat tettek azért, hogy biztonságosabbá tegyék a gyors, és beláthatatlan végű kanyart, de további módosításokat javasolt annak érdekében, hogy elkerüljenek hasonló baleseteket.

„Az a gond az ilyen jellegű ütközésekkel, hogy az Eau Rouge közepétől nem elég nagy a távolság a védősávig, miközben felmegyünk a dombra. Nincs idő lelassulni. Az olyan balesetekben, amilyen az enyém is volt, az ember túlkorrigál egy megcsúszást, de az autó még viszonylag egyenesen halad, én viszont tudtam, hogy esélyem sincs elkerülni a falat elkanyarodni, mert a bukótér nem elég nagy.”

A pilóta arra is rámutatott, hogy mivel nem elég széles a bukótér, az autók a védősávról vissza tudnak pattanni a „tűzvonalba”. Kijelentette, beszélt már az FIA képviselőiről a véleményéről, de elismerte, ő nem pályatervező, nem tudja teljesen, hogy miből áll egy kanyar megtervezése. Abban viszont biztos, hogy a kavicságy nem segített volna.

Nagyon keskeny a bukótér, főleg a kanyar végénForrás: AFP/Dppi

„200-250 km/h-s tempó fölött haladtunk úgy, hogy talán 5-10 méteres a bukótér, ez egyszerűen nem elég a lelassuláshoz és a kavics csak rontott volna a helyzeten, mert romlottak volna a látási viszonyok. A mögöttem érkező versenyzők szerint is ez volt az egyik legnagyobb baj. Látták a törmelékeket, úgyhogy tudták, nagy baleset történt, de a füst miatt fogalmuk sem volt, hogy hol volt az autó és az emelkedő miatt nem látni olyan messzire.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK