Vágólapra másolva!
Helmut Marko kijelentette, Max Verstappen és Sergio Pérez motorja is annyira megsérült a közelmúlt baleseteiben, hogy a szezon során rajtbüntetésre számíthatnak negyedik erőforrás beszerelése miatt.

Balesetek borzolták a kedélyeket a Red Bullnál az előző két F1-es nagydíjhétvége során, ezek ráadásul nem csupán értékes pontok elvesztését okozták, hanem a költségplafon miatt pénzügyi téren is feladatokat adtak a csapatnak, és úgy tűnik, hogy kényszerű motorcserék következtében még rajtbüntetésekre is számíthatnak a további versenyeken.

Verstappen autójába a Hungaroringen elővigyázatosságból beszerelték a harmadik erőforrást, Marko szerint kell majd negyedik is Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon

„Ahogy a dolgok most állnak, [Max] Verstappen és [Sergio] Pérez motorját a továbbiakban nem lehet használni – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója a Motorsport-Magazin.com hasábjain. – Sok versenykilométer van még előttünk, ami azt jelenti, hogy valószínűleg negyedik motorra is szükségünk lesz.”

A szabályok szerint – leegyszerűsítve – lényegében három komplett erőforrást lehet büntetlenül beépíteni az autóba,

ha bármelyik fődarabbal túllépik a csapatok a kvótát, az adott versenyző elkerülhetetlenül rajtbüntetést kap. Ez a kiélezett világbajnoki csatában számottevő visszaesést okoz, de a pálya jellegétől függően csökkenthető a pontveszteség a futamot várhatóan megnyerő Mercedesszel szemben. Marko és csapata is erre készül.

„Verstappen esetében Spa még nem szerepel a lehetőségek között a büntetés letöltésére. Először is várni akarunk, hogy kiderüljön, vannak-e még lehetőségeink a motor terén. A Ferrarinak is hasonló problémája van és egyeztetéseket kezdtek az FIA-val” – utalt Marko arra, hogy Binotto csapata is kifogásolja, hogy plusz költségeket okoz a csapatnak az, hogy Charles Leclerc-t kiütötte Lance Stroll a Magyar Nagydíj rajtjánál.

A Red Bull számára tovább bonyolítja a képet, hogy a szeptember elején zajló Holland Nagydíj pont Verstappen hazai versenye lesz,

ráadásul az előzés is nehéznek ígérkezik, utána a jelenleg ismert menetrendben az ideálisnak tűnő Monza, Szocsi és Isztambul következik. Egyelőre nem döntötték el, hogy hol vessék be a negyedik erőforrást.

Nem mindegy, hogy milyen nyomvonalú pályán kell felzárkózni a büntetés után Forrás: AFP/Adrian Dennis

„Meg kell találnunk az optimális pályát a büntetés letöltéséhez, hogy fel tudjunk zárkózni – erősítette meg. – Úgy gondolom, az amerikai [versenyt] nagyjából lekötötték, és a többi fontos dátumot is, de remélem, hogy hamarosan véglegesítik a versenynaptárat, így több információnk lehet” – mondta a veterán szakember.