Társoldalunk:

Milliókba kerül a Ferrarik javítása, Binotto módosítana a szabályokon

2021.08.12. 09:28

Egyre nagyobb probléma a Forma-1-ben a balesetekkel kapcsolatos javítási költségek fedezése, a gyári csapatok nehezen találnak mozgásteret a költségplafon alatt. Mattia Binotto is foglalkozna a problémával.

A Red Bull és a Mercedes mellett a szintén nagy költségvetéssel dolgozó Ferrari számára is egyre komolyabb problémát okoz a balesetek utáni javítások kigazdálkodása az idén bevezetett költségplafon miatt. A Hungaroringen a rajtnál Charles Leclerc szenvedett komolyabb balesetet, az időmérőn pedig Carlos Sainz törte össze az autóját.

Nagy összegeket emészthet fel az autók javításaForrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, természetesen hagytak mozgásteret a költségvetésben a javítások fedezésére, de a szezon derekához érve egyre nagyobb problémát okoznak a törések. A svájci szakember konkrét összeget is említett, hogy mennyit fordítottak eddig az amortizációra.

„Ha megnézzük, hogy milyen károk értek eddig minket a legelső, bahreini versenytől az [eddigi] utolsóig, Magyarországon, ha minden pályán történt törést összeszámolok, akkor 2,5 millió eurónál nagyobb összeg jön ki. Ez megmutatja, hogy milyen jelentősek ezek a tételek, és még csak a szezon felénél járunk, ezért is gondolom, hogy fontos tartalékolni.”

Binotto feltette kérdést, hogy vajon nem kellene-e kivenni a költségplafon alól azokat a károkat, amelyeket egy másik versenyző okoz. „Bizonyosan fontosnak” nevezte, hogy a szabályalkotók foglalkozzanak ezzel a problémával, és akár változtassanak az előírásokon is, ez volt a célja az összeg megnevezésével is.

A svájci szakember úgy vélte, a megfontolásnak mindenképpen van alapja, de „nincs kézenfekvő megoldás.” A következő hetek során az FIA és az F1 képviselőivel egyeztetéseket kezdenek, de a mezőny másik végén csapatot üzemeltető Günther Steiner szerint ezzel a helyzettel együtt kell élni és rugalmasságra van szükség.

Leclerc monacói hétvégéje nem volt olcsó mulatságForrás: Getty Images/Sebastien Nogier/Sebastien Nogier

„Szerintem ez a versenyzés része és szerepet játszik az is, hogy mekkora kockázatot vállalunk minden téren, amit csinálunk. A versenyzés velejárójának tartom a baleseteket. Nem lehet ahhoz igazítani a költségvetést vagy a szabályt, hogy hány ütközés történik, szerintem nem szükséges ezen változtatni” – mondta a Haas csapatfőnöke.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK