Vágólapra másolva!
Az Alpine megerősítette, hogy távozott Rémi Taffin, aki a Renault kötelékében a motorfejlesztést irányította. A francia szakember régóta hűséges volt a márkához, de az utóbbi időben kevés sikert értek el.

Július elején elhagyta a Renault-t a motorfejlesztést irányító Rémi Taffin, erősítette meg a Reuters hírügynökség értesülését az Alpine szóvivője. A döntés hivatalosan közös megegyezéssel született, Taffin valószínűleg most a felmondási idejét tölti, de várhatóan lesz igény a szolgálataira, hiszen a Red Bull új motorgyára és az Aston Martin is tapasztalt mérnököket keres.

Taffin hosszú idő után távozott a Renault-tól Forrás: DPPI/Florent Gooden

A francia szakember az F3-ban kezdte a pályafutását, majd 1999-ben csatlakozott az F1-be visszatérő Renault-hoz, később dolgozott a BAR-nál, az Arrowsnál, majd visszatért a Renault-hoz, ahol 2005-ben és 2006-ban a világbajnok Fernando Alonso oldalán alkalmazták.

Taffin 2012-től a Renault Sport F1, vagyis a motorrészleg pályán zajló munkáját irányította,

együtt dolgozott az ügyfélcsapatokkal, 2014-től már operatív igazgatóként a gyári folyamatok is hozzá tartoztak. 2016-ban, a gyári szintű visszatéréssel párhuzamosan kinevezték a motorért felelős technikai igazgatóvá, ebben a minőségében készítettünk vele interjút.

A Renault nem ért el komoly sikereket a turbós hibrid erőforrások bevezetése óta, a gyártó fokozatosan elvesztette az ügyfeleit, amelyek vagy csődbe mentek vagy elpártoltak tőlük. A Red Bullal nagy viharok közepette szakítottak, a McLaren tavaly hagyta el a francia márkát, és tért vissza a Mercedes erőforrásaihoz.

Ennek egyik oka, hogy a Renault a Mercedesszel és a Hondával ellentétben még mindig nem választotta szét a turbófeltöltőt és a kompresszort az erőforrás elrendezése terén, pletykák szerint ez jövőre, a specifikáció befagyasztása előtti utolsó lehetőség alkalmával megváltozik, utána pedig évekig, legalább 2025-ig nem lehet majd komolyabb fejlesztéseket végezni.

Azt egyelőre nem jelentették be, hogy a Renault kivel pótolja Taffint vagy milyen átszervezést terveznek. A versenyistálló menedzsmentjét az idei szezon előtt teljesen átalakították, Cyril Abiteboul távozása után Laurent Rossi márkaigazgató vette át az istálló képviseletét, a versenyzőkkel a MotoGP-ből szerződtetett Davide Brivio foglalkozik, az operatív feladatokat pedig Marcin Budkowski irányítja.