Társoldalunk:

Jelentős motorfejlesztéssel készül a Ferrari a szezon hajrájára

2021.08.10. 18:15

A szigorú szabályok közepette is talált megoldást a Ferrari arra, hogy a szezon utolsó harmadában nagyobb teljesítményű erőforrással állhassanak rajthoz.

A tavalyi fiaskó után az idei F1-es szezon sem a Ferrariról szól, de a Scuderia megkezdte a felzárkózást az élmezőnyhöz, és a McLarennel fej fej mellett haladva küzd a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért. Az olaszok esélyei a szezon utolsó harmadában várhatóan tovább javulnak, mert a szigorú szabályok közepette is új erőforrással terveznek rajthoz állni.

Új motorral javulhat a Ferrari versenyképessége, de csak ősztőlForrás: Scuderia Ferrari Press Office/ Colombo Images

Az idei előírások szerint az erőforrások 2021-es specifikációján nem lehet változtatni, vagyis lényegében nem lehet motorfejlesztést végrehajtani a szezon során, ebből adódóan a Mercedes és a Honda teljesítményét is árgus szemekkel figyelik, de hivatalosan egyikük sem változtatott a beépített alkatrészeken.

A Ferrari viszont erre készül, és ezt meg is teheti annak köszönhetően, hogy a Scuderia autójában még mindig a 2020-as erőforrás módosított változata üzemel, vagyis tetszőlegesen még változtathatnak a specifikáción a 2021-es elemek bevezetésével. Az új változat bevetésének időpontja még kérdéses, de Mattia Binotto csapatfőnök szerint Monza előtt nem várható.

Ez Charles Leclerc esetében bonyolult helyzetet teremt, mert a monacói pilótának a Belga Nagydíjra új erőforrásra lesz szüksége, de az várhatóan még az eddig is használt típus lesz. Vagyis, a nagy teljesítményt igénylő spái pályán és talán két hét múlva, Monzában sem biztos, hogy a Ferrari már az erősebb motorral versenyezhet.

Nehéz verseny lesz a számunkra, mert 0,7 másodperc a hátrányunk, és ennek legalább 60 százaléka a motor miatt van. „Lemaradásban vagyunk a legjobbakhoz képest, ezért pillanatnyilag a Mercedes és a Honda mögé tartozunk. Egy olyan pályán, mint Belgium, a szimulációink alapján nagyon sokat számít a motor és szerintem időmérős körön jelentős lesz a különbség”

A szabályok szerint a 2021-es szezonra a belsőégésű motort, a turbót, az MGU-H-t, az MGU-K-t és az akkumulátorokat is le lehetett cserélni, Binotto azt nem árulta el, hogy eddig miből szereltek be 2021-es fejlesztést, és mi várható a továbbiakban, de kijelentette: „Úgy gondolom, a szezon vége felé jelentős előrelépést fogunk tenni.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK