Társoldalunk:

Alonso: Csatázás közben Hamilton mindig panaszkodik

2021.08.06. 19:27

Nem zavartatta magát Fernando Alonso azután, hogy Lewis Hamilton a rádión veszélyesnek nevezte azt, ahogy védekezett ellene a Magyar Nagydíj során.

Noha még dobogóra sem jutott, Fernando Alonso a Magyar Nagydíj egyik meghatározó versenyzője volt, a közönség a nap legjobbjának is megválasztotta őt, elsősorban azért, mert hősiesen védekezett Lewis Hamilton ellen, ezzel elősegítette csapattársa, Esteban Ocon győzelmét és a Ziggo Sportnak elárulta, Max Verstappennek is próbált kedvezni a Mercedes-pilóta feltartásával.

Alonso és Hamilton látványos csatát vívottForrás: Daimler AG/Jiri Krenek/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

Alonso mindent bevetett, ezt Hamilton kifogásolta is, a rádión azt mondta, hogy a spanyol pilóta manőverei versenytempóban „nagyon veszélyesek” voltak, őt azonban ez nem zavarta. „Lewis mindig panaszkodik – nyugtázta a Ziggo Sport műsorában. – Az FIA-tól nem hallottam semmit, úgyhogy gondolom, rendben vagyunk.” 

Hamilton később az Instagramon azt írta, Alonso nagyszerűen versenyzett,  „volt egy pillanat, amikor összeértünk, és úgy éreztem, ez már a határon van, de nem is akarnám, hogy másként legyen”. A brit pilóta a leintés után elmondta, Alonso „pokollá tette az életét”, de csodálatosnak nevezte a küzdelmet a kétszeres F1-es világbajnok ellen.

„Legalább egyszer szó szerint kerék-a-kerék ellen versenyeztünk. Nem igazán akarok mást hozzáfűzni. Amikor az ember egy kétszeres világbajnok ellen küzd, akkor [számíthat arra, hogy] talán a legkeményebb versenyzők egyike, de sportszerű. Azt mondanám, hogy ezúttal egy kissé túlfeszítette a húrt.”

Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, Hamiltont azért hozták ki a 47. körben kereket cserélni, hogy a lehető legnagyobb előnyben legyen a gumik állapota terén, utólag mégis úgy véli, hogy nem a megfelelő pillanatban cserélték le a brit pilóta abroncsait.

Alonso sokáig feltartotta a jóval gyorsabb ellenfelétForrás: AFP/Peter Kohalmi

„Ha hamarabb bejött volna, sokkal kisebb lett volna a különbség a gumik terén Alonsóhoz képest, és nehezebb lett volna előzni. Utólag úgy gondoljuk, hogy kicsit tovább kint kellett volna tartanunk, 10 körről talán 12-re növeltük volna az eltérést a gumik állapota terén, és ennek eredményeként talán hamarabb átjuthattunk volna Alonsón.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK