Vágólapra másolva!
Még ha finoman is, de Daniel Ricciardo kritizálta a Magyar Nagydíj elején többek között az ő versenyét is tönkretevő Valtteri Bottast és Lance Strollt. A McLarennél egyelőre csak küszködő ausztrált az első kanyarban történtek mellett szenvedős idényéről, csapattársát pedig róla kérdeztük.

Nem zárta jól az idei szezon első félidejét a McLaren-istálló, amely a Magyar Nagydíjon lecsúszott a konstruktőri pontverseny harmadik helyéről a negyedikre, miután egyik pilótájának sem sikerült pontot szereznie a Hungaroringen. A Ferrari ezzel szemben Carlos Sainz 3. helyének köszönhetően 15 pontot gyűjtött be, amivel a wokingiakhoz hasonlóan 163-nál tart, de több második helyezése okán előrébb áll a tabellán.

A McLaren ugyanakkor főként mások hibájából nullázott, hiszen Lando Norrist Valtteri Bottas, Daniel Ricciardót pedig a Lance Stroll által megtorpedózott Charles Leclerc találta el a rajtnál. Előbbi emiatt feladni kényszerült a versenyt, utóbbi pedig ahelyett, hogy az első kör végén már a második helyen haladt volna Lewis Hamilton mögött, sérült autóval visszaesett tizenkettediknek, és végül ebben a pozícióban is ért célba.

Mindkét McLaren belekeveredett a rajtbalesetbe Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Bryn Lennon

Ricciardo tehát valószínűleg könnyedén a pontszerzők között végez, vagy akár még a dobogót is elcsípi, ha nincs az első rajt utáni megpördülése, de nyilván ott van a "ha". Bottas és Stroll az eset után mindketten büntetést kaptak és elismerték, hogy elrontották a célegyenes végi féktávot, ez a kiütött McLareneken (illetve a két Red Bullon és Charles Leclerc-en) azonban már mit sem segít, viszont felvet egy kérdést:

vajon jó döntés volt Michael Masi versenyigazgatótól állórajttal elengedni a mezőnyt úgy, hogy a hétvége korábbi részében egyetlen métert sem tettek meg nedves aszfalton a pilóták?

Utólag nekiszegeztük a 11. helyről rajtoló Ricciardónak ezt a kérdést, aki jogosnak tartotta a felvetést, ám a történtek fényében is úgy vélte, hogy jó döntés volt az állórajt, mert így volt esély az előrelépésre, ahogyan azt az ő példája is mutatta, hiszen – jóllehet, a Bottas által előidézett karambol miatt – már a második helyen haladt, amikor a Ferrari megforgatta. Az ausztrál pilóta ugyanakkor nem mulasztotta el megjegyezni, hogy F1-es pilótáknak az ilyen, nehéz helyzetek sem kellene gondot okozzanak.

Ricciardo lerajtolta Vettelt és Alonsót, majd a célegyenes második felében Ocont is megelőzte, az előle kiütött autóknak köszönhetően pedig már csak Hamilton volt előtte (a képen), amikor oldalról érkezett a Stroll által megtorpedózott Leclerc Forrás: F1 TV

„Amit javasolsz, annak nagyon is van értelme és igazad van, de én úgy látom, hogy gördülőrajt esetén a sorrend nem igazán változik, és ez sokszor túl konzervatív.

Természetesen nem könnyű és talán így is előfordulhatnak hibák, de szeretném azt hinni, hogy ezen a szinten már meg tudunk birkózni [ilyen körülmények között is] az álló rajttal."

Ricciardónak felvetettük, hogy ha legalább valamelyik edzés vizes pályán zajlott volna, talán a Mercedes és az Aston Martin versenyzője sem hibázik, amit elképzelhetőnek vélt, de kitartott amellett, hogy így is meg kellett volna tudniuk oldani baleset nélkül az első kanyart. „Talán. Talán más lett volna. A rajtnál ugyanakkor annyira egyediek a körülmények, sokkal nagyobb az intenzitás. Talán az ember egy pillanatra lát egy rést és megpróbál bebújni, aztán az a rés lehet, hogy eltűnik. Rengeteg az autó egy helyen egyszerre.

Ricciardo autójának jobb oldala több helyen is sérült, ami a McLaren csapatfőnöke szerint 7-8 tizedbe került körönként a verseny hátralevő részében Forrás: Hungaroring

Az ausztrállal egyetértett csapattársa, a Bottas által kiütött Lando Norris is, aki szintén a hibát vétő pilóták, különösen a Mercedes finn versenyzőjének felelősségét firtatta. „Mindannyian okkal vagyunk a Forma-1-ben, mert jó pilóták vagyunk és tudjuk, hogy hol kell fékezni, meg tudjuk ítélni a féktávokat meg ilyenek, különösen nedves pályán, a verseny első körében. Nyilván néhányan teljességgel rosszul ítélték meg, és ez az idegesítő.

Norris még hozzátette, talán az is szerepet játszott a balesetben, hogy például a Mercedes versenyzői kevesebb kerék a kerék elleni csatát vívnak, mert többnyire az élmezőnyben, magányosan köröznek, ezért nincsenek annyira hozzászokva ehhez. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének elmondása szerint ugyanakkor Bottason pusztán az fogott ki, hogy Norris közvetlenül a féktáv előtt húzódott be elé, aminek köszönhetően tapadást veszített, és amikor fékezett, már túl késő volt.

Ricciardo sörre és pihenésre vágyik

A balul sikerült Magyar Nagydíjjal az is eldőlt, hogy a McLarenhez szerződése óta csak küszködő Daniel Ricciardo nem tudja pozitív szájízzel zárni az első félévet, és ahelyett, hogy mondjuk dobogón ünnepelt volna, egy 11. helyezéssel mehet a nyári szünetre. Az ausztrál pilóta 50 pontjával csupán a 9. helyen áll a pontversenyben, 63 egységgel elmaradva a 3. helyezett csapattársa mögött. Legjobb eredménye eddig a wokingiakkal a Silverstone-ban elért ötödik hely, miközben Norris háromszor volt harmadik, és a Magyar Nagydíjon történt kieséséig csak egyszer végzett az ötödiknél rosszabb helyen.

Norris és Ricciardo között eddig óriási a különbség Forrás: Motorsport Images/Andy Hone

Noha Ricciardónak sikerült némi nemű előrelépést elérni az első 11 futam során, a Magyar Nagydíj időmérője is mutatja, hogy továbbra sem találja az összhangot az MCL35M-mel, kérdésünkre pedig elmondta, nem bánja, hogy itt az augusztusi nyári szünet, mert néha akkor is jobb egy kicsit pihenni, ha a hétről hétre elvégzett kemény munka egyelőre nem vezetett eredményre. „Voltak jó hétvégéim is, de az általános trend az, ami ma is látszott – nyilatkozta a GPhíreknek a Magyar Nagydíj időmérője után. – Amikor ilyen a helyzet és az ember folyamatosan küzd, akkor néha az lehet túl sok. Ilyen a kemény munka, vagy nevezzük elhivatottságnak, de olykor bele lehet temetkezni. Úgyhogy

– mondta vigyorogva, majd miután a motorhome felé vette az irányt, még visszafordult az összegyűlt újságírók felé megkérdezni, hogy „van amúgy nálatok sör?"

Hogy a szezon második felére jót fog-e tenni neki a kikapcsolódás, azt majd meglátjuk, mindenesetre a 32 esztendős ausztrálon nem látszott a csalódottság, és a hungaroringi időmérő és futam után is készségesen és mosolyogva válaszolt az újságírói kérdésekre, azonban nyilvánvalóan nincs kibékülve a jelenlegi helyzettel, és azt sem nehéz megjósolni, hogy a McLaren sem fogja a végtelenségig nézni, hogy csak egyik versenyzője tud rendszeresen a dobogó közelébe kerülni. Ahhoz pedig, hogy változás történjen, Ricciardónak és a mérnökeinek kell kitalálniuk valamit, saját elmondása szerint Lando Norris ugyanis ennél többet nem tud tenni azért, hogy segítsen a csapattársának.

Norris úgy érzi, ő mindent megtesz, amit csak lehet, hogy segítsen Ricciardónak Forrás: AFP/Florion Goga

„Nem tudom, hogy még hol segíthetnék – felelte a GPhírek kérdésére a bajnoki pontverseny 3. helyezettje. – Elmondom neki, amit érzek, hozzáfér az összes adatomhoz, lát mindent, amit csinálok és szerintem nagyon jól körülírok mindent a megbeszéléseken ezzel kapcsolatban. Nem fogok hazudni, de

Végső soron ő egy másik pilóta, én másképp vezetek, mindenki másképp vezet. Amit ő érez, az különbözik attól, amit én, és fordítva. Én csak magamra koncentrálok."