Többek között Fernando Alonso és Lewis Hamilton tíz körön át tartó csatájáról is emlékezetes marad a 36. Magyar Nagydíj, hiszen két régi rivális esett újra egymásnak. Az Alpine versenyzője alighanem hősies védekezésével bebiztosította csapattársa, Esteban Ocon győzelmet a teljes mezőnynél körönként 2-4 másodperccel gyorsabb Hamilton ellen, miközben helyenként igen keményen verte vissza a címvédő támadásait, aki panaszkodott is erre. Ross Brawn azonban nem látott semmi kivetnivalót a spanyol védekezésében.
Hamilton többnyire az első szektorban, a kettes-hármas-négyes kanyarban kísérelte meg Alonso megelőzését, aki a második fordulóban többször úgy szélesítette ki a pályát, hogy a Mercedes ne tudja körbeautózni, vagy támadási pozícióba kerülni az emelkedő végi négyes kanyarra. Az egyenesben látványosan gyorsabb hétszeres világbajnok a Mansellben is próbálkozott (korábban sikerült itt körbeautóznia Cunodát), egyszer pedig össze is ért az Alpine-nal (ezután jött a panaszkodás).
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója azonban úgy látta, Alonso végig hagyott elég helyet.
Tudom, hogy Lewis egy ponton panaszkodott egy kicsit Fernando védekezése miatt, de szerintem nem volt baj vele. Fernando kemény és fair volt, és mindig éppen elég helyet hagyott,
és ezt kellett tennie. Briliáns csata volt és remélhetőleg ízelítő abból, ami a szezon második felében vár ránk" – írta szokásos futam utáni jegyzetében a brit szakember.
„Örülök, hogy Fernandóé lett a Nap versenyzője cím, mivel én is neki szeretném adni a szavazatomat. Nagyszerű teljesítményt nyújtott. Mindenképpen az egyik Alpine-versenyző kapta volna meg ezt az elismerést, és valószínűleg a Hamilton elleni csatával billent Esteban oldaláról Fernando felé a mérleg – utalt Brawn az élete első futamgyőzelmét arató franciára. – Amikor Fernando is az F1-ben van, elképesztően kemény csatákat láthat az ember, de mindig tudni, hogy fair lesz."
Hamilton a célegyenes végén nem igazán tudott támadási pozícióba kerülni, végül az előzés is úgy jött össze, hogy Alonso elfékezte az egyes kanyart. Ezzel kapcsolatban a kétszeres világbajnok elmondta, hogy az utolsó szektorban látott tempója miatt nem tudott közel maradni hozzá Hamilton, aki szerinte ekkor leste el tőle, hogy melyek a jó ívek.
Szerintem tanult néhány különböző ívet az utolsó három kanyarban a mögöttem töltött tíz kör során. Carlos [Sainzot] mindössze egy kör alatt megelőzte ezeket az új íveket alkalmazva"
– nyilatkozta Alonso.
Hamilton ugyanakkor inkább a modern Forma-1-es autók számlájára írta, hogy ilyen sokáig küszködött az Alpine lehagyásával,
Alonsóról pedig elmondta, szerinte éppen a szabályosság határán volt a védekezése.
„Igazán, igazán fantasztikus csata volt. Ezen a pályán összességében igazán nehéz előzni és követni is a másikat, különösen az utolsó szektorban. De nagyszerű kerék a kerék elleni csatákat vívtam, legalább egyszer szó szerint kerék a kerék ellen harcoltunk. Ennél többet nem igazán tudok mondani róla. Amikor az ember egy kétszeres világbajnok ellen versenyez, akkor valószínű, hogy ellene az egyik legnehezebb, de fair. Ugyanakkor azt mondanám, hogy ezúttal egy kissé már a határon volt."