Társoldalunk:

Nehezen menthetőnek tűnik Verstappen motorja

2021.08.03. 11:43

A Honda még nem tudja, a verseny előtt kiszerelt, megrepedt egység javítható-e, de Christian Horner szerint legalább a rajtbalesettől felhevült motorral talán nem lesz baj. Sergio Pérez motorjáról sem érkeztek bíztató hírek.

Egy napon belül akár három motor is károsodhatott a Red Bullnál a Magyar Nagydíj folyamán. Még nem tudni, hány landol a kukában, de kettőről nem érkeztek kedvező nyilatkozatok a Hondától, amely a szakurai központjában fogja átvizsgálni tüzetesebben az érintett egységeket.

Sergio Pérez rajtbalesetben megsérült motorjáról a kezdettől fogva borúsak a kilátások. „Anomáliákat mutatnak az adatok, szerintem nehéz lesz tovább használni" – mondta róla a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu.

Rájár a rúd a Red Bullra mostanábanForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

Max Verstappen két egységét is féltheti, pedig egyik potenciális károsodásáról sem ő vagy a gyártó tehet. Pérezhez hasonlóan az ő autójának is nekiütköztek a hungaroringi rajtnál, s bár Christian Horner szerint a "hőmérsékletek elszálltak", nincs aggodalom (egyelőre).

Szerencsére csak egy kört tett meg így, utána rendeződött a helyzet.– nyilatkozta a Skynak.

Nem tűnik ilyen rózsásnak a helyzet azzal a motorral, ami a silverstone-i balesetben sérülhetett meg.Azt először rendben találták a Hondánál, a futam előtt viszont repedéseket fedeztek fel rajta, ezért kicserélték. A részletesebb vizsgálat most következik.

Verstappen elvesztette a vezetést a bajnokságbanForrás: AFP/Ferenc Isza

„Utána megfontoljuk, hogyan tovább, kijavítható-e. Elemeket nem cserélhetünk ki, úgyhogy azt gondoljuk át, egyéb beavatkozással helyrehozható-e a motor – idézte Tojoharut az Autosport. – Az időmérő előtt végrehajtottuk ugyanazokat az ellenőrzéseket, mint utána, de előtte semmi rosszat sem láttunk. Az időmérő után repesédeket találtunk és szivárgott az olaj. A telemetriai adatokon ez nem látszott."

A vizsgálat eredménye dönti, használjuk-e újra a motort. Úgy érzem, elég nehéz a helyzet.

Egy versenyző a 23 futamos szezonban három motort használhat szabadon, és ha túllépi a keretet – függetlenül attól, hogy balesetekben vétlenül radírozott le egy példányt vagy sem –, minden újabb egység beszereléséért 10 rajthelyes büntetést kap. Ezen felül az egyéb motorelemekre is külön keret vonatkozik. Elég necces három motorral is a szezon teljesítése, és tekintve, hogy Verstappen néhány versennyel ezelőtt, a nyár eleji Francia Nagydíjon kezdte használni a második erőforrást, szinte biztosan büntetést fog kapni később, ha valamelyik menthetetlennek bizonyul.

Horner nem feltételez szándékosságot Bottas rombolásában

A Red Bull csapatfőnöke érthetően indulatosan fogalmazott az egyik fő riválisuk által kirobbantott rajtbaleset után, de nem gondolja, hogy Valtteri Bottas célja a szándékos rombolás volt, bár szerinte azért Toto Wolff nem könnyezik a végeredmény láttán.„Gokartos hiba volt, túl sokat akart visszahozni – mondta a Sky Sportsnak. – Ilyen a versenyzés."

Verstappen tovább ment a rajtbaleset után, de nem volt már teljes értékű az autójaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Toto biztos nem sajnálja annyira a következményt, de biztos vagyok benne, hogy nem utasította Valtterit arra, hogy ütközzön a Red Bullnak.

A féktávon hibázó pilótát büntetéssel sújtották a következő versenyre, ő sem mentegetőzött. A televíziós szakértőként dolgozó Nico Rosberg felvetette, hogy a figyelmét kicsit elvonhatta, hogy közvetlenül előtte helyezkednie kellett az elé katapultáló Sergio Pérez és Lando Norris mögött. Wolff válaszából úgy tűnt, szerinte ennek is volt hatása. „Szendvicsbe került. Ahogy összezártak előtte, picit későn fékeztek, és ő is későn fékezett."

„Egy kis hibából eredt ez a baleset, amiben rengeteg pontot és valószínűleg két dobogós helyet vesztett [a Red Bull]."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK