Vágólapra másolva!
Az F1-ben szokatlan módszerrel orvosolták Lewis Hamilton autójának problémáit a Brit Nagydíjon. A technikai főigazgató elárulta, miért nyúltak pillanatragasztóhoz és ragasztószalaghoz.

Több szempontból is érdekes helyzetet eredményezett az, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton összeütközött a Brit Nagydíj első körében. A csapatfőnökök továbbra is vitatkoznak azon, hogy ki volt a hibás, és a közvéleményt is foglalkoztatja az ügy.

Hamilton a javított első szárnnyal győzött Silverstone-ban Forrás: AFP/Lars Baron

A látványos vitatéma mellett akadnak kevésbé feltűnő részletek is, például az, hogy a teljes csere helyett miért használtak a Mercedes szerelői pillanatragasztót és ragasztószalagot ahhoz, hogy megjavítsák Hamilton sérült első vezetőszárnyát. A csapat technikai főigazgatója, James Allison szerint erre egyszerű a magyarázat.

„Aerodinamikai szempontból a baleset egyáltalán nem érintette a szárnyat, a leszorítóerőt generáló elemeket, amelyek az autó teljesítményét befolyásolják teljesen makulátlanok voltak, és teljesen világosan láttuk, hogy milyen volt az autó balansza aznap, azzal a szárnnyal” – foglalta össze Allison.

„Nem volt szükségünk arra, hogy megzavarjuk az autót azzal, hogy új első szárnyat szerelünk fel, mert a szárnyak apró gyártási különbségei enyhén eltérő balanszt eredményezhettek volna. Sokkal célszerűbb volt megjavítani azt az apró kis sérülést, ami annyiból állt, hogy

„Egy kis ragasztószalaggal és pillanatragasztóval gyorsan megoldottuk ezt ahelyett, hogy lecseréltük volna az egész elemet. Abban a pillanatban ez volt a legegyszerűbb megoldás, és a legjobb is, hogy a teljesítményünk biztosan ugyanolyan legyen az újraindítás után, mint azelőtt volt” – összegzett a rutinos szakember.

Az ominózus szenzor Forrás: F1 TV

Idén nem ez az első alkalom, hogy az élcsapatok is törekednek a hatékonyságra, Valtteri Bottasi molai balesete után a Mercedesnél nagyon odafigyelnek arra, hogy a károkat költséghatékonyan próbálják javítani és a Red Bull is kérte már a pályabírókat, hogy a letört karbon elemeket őrizzék meg, mert felhasználnák azokat a javításokhoz.