Az időmérő edzések egyik hősévé vált a mezőny második leggyengébb csapata, a Williams versenyzője, George Russell. A Mercedeshez vágyódó tehetség eddig sohasem kapott ki a mindenkori csapattársától a Williamsnél, a futamokon viszont eddig nem jött össze a pontszerzés a számára. Russell a Brit Nagydíjon is villogott, a Q3-ban a 8. helyet érte el.
A brit pilóta a sprintfutamot a 9. helyen zárta, de egy büntetés miatt végül a 12. helyezett lett és a nagydíjon sem tudott felzárkózni a pontszerzők közé. A verseny után úgy vélte, nem is érdemeltek jobb eredményt, és kijelentette,
nem tudja, hogyan képesek az autó potenciáljához képest folyamatosan előkelő rajthelyeket szerezni.
„Papíron ez még mindig a 9. leggyorsabb autó az összes edzésen, kivéve az időmérőt. A szabadedzéseken és a futamon a 9. leggyorsabbak vagyunk, aztán jön az időmérő és valahogy képesek vagyunk beférni a legjobb 10-12 közé. Vasárnap nagyon nehéz nagyjából 8 gyorsabb autót magunk mögött tartani, szerintem 3-5 tizeddel gyorsabbak nálunk körönként.”
Russell szerint nem csak a köridők tekintetében, hanem például a gumikezelés terén is jobbak az ellenfelek, ezért a verseny közben neki folyamatosan a tükröt kell figyelnie és próbálkoznia, hogy maguk mögött tarthassa a gyorsabb ellenfeleket. Elismerte,
csalódást keltő, hogy a versenyen mindig visszacsúszik, de szerinte nem érdemelnek jobbat a 12. helynél.
„Szerintem rendben van ez az eredmény, talán nem is érdemeltünk meg jobbat. Úgy tűnik, mindig ez a helyzet, vasárnap visszacsúszunk, és nem hiszem, hogy ez azért történik, mert rossz munkát végeztünk, hanem valahogy az időmérőn dolgozunk kiválóan. Egy kissé trükkös ez az egész” – árulta el a brit pilóta.
A Williams versenyzője tagadta azt is, hogy kifejezetten az időmérőre fókuszálnának, ehelyett pont a versenyre készülnek, és egyelőre azt sem tudja, hogy ők rontanak vasárnap vagy a többiek javulnak. „Egy körön nagy rajtunk a nyomás egy 1-2 tizedes hiba is nagy különbséget okoz, miközben a versenyen kordában lehet tartani a hibákat, ha valaki ritmusba kerül.”
„Nagyon jó munkát kell végeznünk a folyamatokkal, mindent megfelelően el kell találnunk; a gumik működési tartományát és azt, hogy a pályán megfelelő helyen legyünk. Ilyen helyzetekben magabiztos vagyok az autóban, és magunk között, úgy gondolom, nyilvánvalóan jobb munkát végzünk a többségnél.”