Vágólapra másolva!
Fontos részletek derülnek ki Lewis Hamilton és Max Verstappen silverstone-i balesetéről a Crashalong legújabb animációjában. A pálya módosítása is felmerülhet a becsapódás után.

Ahány nézőpont, annyi vélemény merült fel Lewis Hamilton és Max Verstappen silverstone-i ütközése után, hiszen egy igen gyors kanyarban történt, a pályának egy olyan pontján, ahol több ívet is választhattak a versenyzők. A Mercedes és a Red Bull nyomvonala végül találkozott, de a történtek sokféleképp értelmezhetők.

Baleset lett a vége Forrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

A sportfelügyelők végül megbüntették Hamiltont, de James Allison, a Mercedes technikai főigazgatója szerint a brit pilóta a szabályoknak megfelelően versenyzett. Allison érvelésének lényege, hogy a hétszeres világbajnok ellenfele mellé ért és képes volt bevenni a kanyart, ezért Verstappennek kellett volna figyelni arra, hogy ne ütközzenek össze.

Ezt nagyrészt alátámasztja az F1-es balesetek rekonstrukciójára szakosodott Crashalong legújabb animációja is, amely szerint

Hamilton 15 km/h-s sebességkülönbséggel közelített Verstappenhez

a Woodcote kanyar után, a Red Bull pilótája próbálta védeni a belső ívet, de azt nem zárta le teljesen, hanem 3,4 méternyi helyet hagyott Hamilton 2 méter széles Mercedesének.

Ez elég is volt ahhoz, hogy Hamilton valóban Verstappen mellé érjen, Allison érvelését megerősítve a Mercedes első tengelye előrébb volt a Red Bull középvonalánál. A videó fontos megállapítása, hogy egy átlagos körhöz képest mindkét autó közelebb haladt a pálya közepéhez (hiszen Verstappen próbálta beszorítani Hamiltont).

A videón fehér vonallal jelölték Verstappen Q3-as körének ívét,

sárgával a Red Bull nyomvonalát a nagydíjon, pirossal pedig Hamilton mozgását. A futamon természetesen mindkét autó megtankolva hajtott, és a versenyzők ehhez képest túl nagy tempót vittek be a kanyarba, mert megpróbáltak előrébb fordulni.

Az ütközés előtt Hamilton megpróbált visszavenni, és kihátrálni a helyzetből, de ekkor már túl késő volt. A támadó versenyző közel volt az ideális ívhez, a kanyarcsúcsponthoz viszont kevésbé. Verstappen csak egy autónyi helyet hagyott, így a Mercedes és a Red Bull végül összeért, és a holland pilóta az idei évre kihelyezett TecPro védősávtól 6 méterre a gumifalba csapódott.