Vágólapra másolva!
Helmut Marko és Jos Verstappen is bosszús, miután Lewis Hamilton és Max Verstappen összeütközött a Brit Nagydíjon. A Red Bull tábora a brit pilóta vezetését és viselkedését is kifogásolja.

Fordulópontot hozott az idei F1-es világbajnokság alakulásában a Brit Nagydíj első köre, amely során Lewis Hamilton és a vezetést védő Max Verstappen összeütközött, majd a Red Bull pilótája 280 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát az autója fölött és hatalmas erővel a falnak csapódott. Az ütközés láthatóan megrázta őt, de Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint jól van.

Hamilton és Verstappen a rajttól kezdve keményen csatázott, baleset lett a vége Forrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

„Lenyűgöző, hogy milyen jól van. Biztonsági okokból az édesapja, Jos vele töltötte az éjszakát a szállodában – mondta Marko az RTL-nek. – Azt gondoltuk, hogy a hihetetlen, 51 g-s becsapódás után mindene merev lesz, viszont csak a nyaka fáj egy kissé, egyébként minden oké” – összegezte a versenyző állapotát az osztrák veterán.

Verstappen édesapja az F1-Insider.com-nak megerősítette, hogy

a versenyző nem szenvedett csonttörést, a vizsgálatok nem mutattak ki sérülést,

viszont „úgy érezte magát, mint egy bokszoló, akit keményen kiütöttek, fájt mindene. Hihetetlenül kemény becsapódás volt. Max először nem is kapott levegőt, ezért szándékosan nem is mondott semmit, hogy levegőhöz jusson.”

Marko elárulta, dühös, mert szerinte Hamilton az ütközés révén Verstappen egészségével játszott és nem tartja elég súlyosnak a büntetést sem, amit a brit pilóta kapott. „Egy ilyen kihágás után nem lett volna szabad megnyernie a versenyt.” Hozzátette, a mérgét az is fokozza, hogy tehetetlenek, mert nincs a kezükben új bizonyíték, amivel új eljárást lehetne indítani Hamilton ellen.

– jelentette ki. – Támogatjuk a kemény, de sportszerű versenyzést, viszont a felelőtlen cselekedeteket nem, és úgy értékeljük, hogy Hamilton akciója az volt.” Ezzel lényegében Jos Verstappen is egyetért, aki egyértelműen a Mercedes-pilótára hárította a felelősséget.

The only photographs we'll get of Max Verstappen's RB16B after the 51G crash. According to AMuS, in the Copse Corner a few meters away there were no photographers who photographed Verstappen's crash.

„Maxé volt a kanyar, Lewis felvállalta az ütközést egy nagyon gyors, és ezért veszélyes kanyarban. Nagyobb távolságot kellett volna tartania. Később ezt is tette ugyanott, amikor Charles Leclerc ellen csatázott. Az FIA ezért is adott Hamiltonnak 10 másodperces büntetést” – értelmezte a helyzetet az egykori F1-es pilóta.

Ahogy elemzésünkben rámutattunk,

egyelőre nem tudni biztosan, hogy műszaki szempontból mekkora problémát okoz a Red Bullnak, hogy alaposan összetört Verstappen autója,

a Honda csak Japánban tudja majd megvizsgálni, hogy javítható-e az erőforrás, viszont Marko becslése szerint az autó újjáépítése 750 ezer és 1 millió euró közötti ráfordítást igényelhet.

Jos Verstappent a helyzetnek ez a része nem foglalkoztatta, Hamilton és Toto Wolff viselkedése annál inkább: „Az ember nem ünnepli a győzelmét ilyen eufóriában akkor, amikor a kollégája még mindig kórházban van. Ami Toto Wolffot illeti, évekig jó kapcsolatban voltunk, gyakran felhívott és hízelgett. Szerintem mindenki tudja, hogy miért. [Vasárnap] nem keresett minket – mondta, és kifogásolta azt is, hogy Wolff burkoltan bírálta a fiatal versenyzőt. – Most már ne is hívjon” – szúrt oda.

Frissítés

Cikkünkben idézeteket közöltünk, amelyeket az F1-insider.com Jos Verstappennek tulajdonított, de a holland expilóta a Twitteren azt írta, hogy nem nyilatkozott a portálnak. Az F1-Insider.com szerkesztősége a Reddit F1-es fórumán a moderátorokat arról tájékoztatta, hogy félreértés történt, Verstappen a lap rutinos tudósítójának, Ralf Bachnak nyilatkozott, és törölte a vonatkozó tweetet.