Vágólapra másolva!
Max Verstappen még nem szokott hozzá, hogy nem jár győzelem azért, ha az élen zár egy futamot, és nem is tartja jó dolognak, hogy nem az időmérőn lehetett megszerezni a pole pozíciót a Brit Nagydíjra, ezzel együtt elégedetten nyugtázta, hogy ő rajtolhat az első helyről a vasárnapi futamon.

A Red Bullnak sikerült megszakítania a Mercedes 2013 óta tartó pole pozíciós sorozatát a Brit Nagydíjon azzal, hogy a Forma-1 történetének első sprintfutamán megszerezték az első rajtkockát a vasárnapi futamra. Max Verstappen mindezt egy kicsit furcsának érezte, de természetesen azért panaszra nem volt oka, a csapatnak ugyanakkor nem lehet teljes az örömre, mivel Sergio Pérez csak a mezőny végéről rajtolhat.

Verstappen furcsállta, hogy futamot nyert, de győzelem nem járt érte Forrás: AFP/Lars Baron

„Élveztem, hogy versenybeállításokkal kevés üzemanyaggal vezethetek, mert az autó így sokkal jobban életre kel és sokkal jobb vezetni, de

– értékelt Verstappen a Sky Sportsnak, majd hozzátette, szerinte továbbra is a hagyományos időmérővel kellene eldönteni a nagydíj rajtsorrendjét. – Továbbra is úgy gondolom, hogy a pole pozíciót egy gyorskörrel kellene kiérdemelni, számomra az egy rendes pole pozíció."

Verstappen ezúttal nem szenvedett alulkormányzottságtól, ahogyan a pénteki időmérőn, aminek szerinte több oka is volt. „Az időmérőkön természetszerűleg gyorsabbak vagyunk a kanyarokban, mint amilyenek most voltunk, úgyhogy ez segített egy kicsit, és a hőmérséklet is eltérő volt, ami szintén segített.

– utalt a Mercedesre. – Talán egy kicsit mellélőttünk ezzel, mert a pálya 88%-án padlógázzal megyünk, de most már ezzel kell megbirkóznunk és biztosra kell mennünk, hogy holnap is gyorsak legyünk a kanyarokban."

Hiába volt gyors a Mercedes az egyenesben, Hamilton tehetetlennek bizonyult Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Christian Horner csapatfőnök kiemelte, hogy 2011 óta ez a Red Bull első pole pozíciója Silverstone-ban, valamint a 2013-as futam óta az első, amelyen nem Mercedes indul majd az élről. Ezután rátért arra, hogy a Mercedes egyenesbeli tempója miatt nagyon fontos volt, hogy Verstappen kibírja az első kört az élen. „Max elképesztően jól menedzselte a versenyt, a rajt pedig kulcsfontosságú volt a számunkra. Nagszerűen rugaszkodott el.

Nagyon kevés választja el az autókat a gumikopás terén, talán mi egy kicsit jobbak voltunk ebben Lewisnál. Mi a kanyarokban vagyunk gyorsabbak, ők az egyenesekben, úgyhogy egyszerűen máshogy érjük el a köridőt, de félelmetesek az egyenesben, ezt látni lehet a hátsó szárnyuk dőlésszögén is."

Horner Toto Wolffhoz hasonlóan arra számít, hogy a vasárnapi futamon nem lesz gond a gumik szemcsésesésével. „Most sokkal kevesebb üzemanyaggal mentünk, ami nagyobb stresszt rótt a gumikra. Holnap nehéz autóval kezdünk, a gumikat ezáltal nem fogjuk annyira megdolgoztatni a kanyarokban a verseny elején. Érdekes lesz, hiszen holnap még melegebb lesz, meglátjuk, hogy ennek milyen hatása lesz a dolgokra. De fantasztikus a pole-ból rajtolni."

Pérezen a turbulencia fogott ki

Borzasztóan alakult az első F1-es sprintfutam Sergio Pérez számára, aki nem elég, hogy az ötödik helyet sem tudta megtartani a rajtnál, a hetedik helyről a gyors Chapel-kanyar kijáratán kipördült és visszaesett az utolsó előtti helyre, hogy végül az utolsó körben feladja a versenyt. A mexikói pilóta közvetlenül Fernando Alonso és Lando Norris mögött haladva veszítette el az uralmat a Red Bullja felett, utólag pedig az Alpine és a McLaren által keltett légörvénnyel indokolta a megforgását.

Pérez megpördülése

„Elég korán utassá váltam az autóban abban a kanyarban. Eléggé nagy gázt adtam a kijáraton, és szerintem kifogott rajtam a turbulens levegő, és tulajdonképpen utassá váltam a kanyar nagyon korai részében. Gyenge nap volt ez a részemről, valószínűleg most küszködtünk eddig a legjobban.

Pérez elismerte, hogy nehéz az ilyen napok után összeszedni magát, de már a vasárnapra tekintett előre. Christian Horner megerősítette, hogy a kipördülés miatt megsérült gumik okozta vibráció volt az oka, hogy Péreznek végül fel kellett adnia a futamot, mivel szeretnék tüzetesen átvizsgálni a versenygépét a vasárnapi futam előtt. Helmut Marko pedig azt is elárulta, hogy a mexikói a bokszutcából fog rajtolni, hogy átállíthassák az autóját úgy, hogy képes legyen előzgetni a versenyen.