A felügyelők szerint viszont nem, indoklásukban ugyanis azt írták, hogy Russell a blokkoló kerekei miatt vált alulkormányzottá és csúszott neki Sainznak, azaz enélkül elkerülhető lett volna a baleset, amiért három helyes rajtbüntetést és egy büntetőpontot adtak a Williams pilótájának. Az indoklásban kitértek arra is, hogy a versenyeken normális esetben időbüntetést szoktak alkalmazni, de mivel a sprintfutam rövidebb és a nagydíj rajtsorrendjének meghatározására szolgált, ezúttal a hátrasorolás mellett döntöttek.
A sprintfutamot a 9. helyen befejező Russell így vasárnap a 12. helyről fog rajtolni.
A felügyelők egyébként nem csak az ütközést vizsgálták a sprintfutam után, hanem többek között azt is, ahogyan Sainz a kicsúszása után igencsak veszélyes módon visszatért a pályára a Luffield kanyarban, és majdnem telibe találta Cunodát, miközben Kimi Räikkönennek is félre kellett rántania a kormányt.
A felügyelők azonban ezért nem adtak büntetést, mondván nem találtak meggyőző bizonyítákot arra, hogy Sainz nem tett meg minden tőle telhetőt a lehető legbiztonságosabb visszatéréshez. Nem büntették meg a spanyol piltótát azért sem, mert a második szabadedzés végén Sebastian Vettellel és Nyikita Mazepinnel egyetemben nem a versenyigazgató jegyzetében foglaltaknak megfelelően hajtotta végre a próbarajtját, helyette mindhárom pilótát figyelmeztették, egyúttal jelezték, hogy a következő hasonló esetnél már büntetni fognak.