Vágólapra másolva!
George Russell hátrébbról kezdheti a vasárnapi Brit Nagydíjat, mint ahol a szombati sprintfutamon célba ért, ugyanis megbüntették Carlos Sainz kilökése miatt. Mindkét versenyző a másikat okolta a koccanás után.

Carlos Sainz és George Russell már a Brit Nagydíj szombati sprintfutamának első körében összetalálkozott egymással, amikor a Brooklands-kanyarban a Ferrari versenyzője kívülről próbálta meg megelőzni williamses kollégáját. Noha utólag mindketten a másikat tartották felelősnek az ütközésért, a felügyelők végül Russellt látták hibásnak, és három helyes rajtbüntetéssel sújtották a vasárnapi versenyre.

Russell és Sainz ütközése

„Szerintem ez eléggé nyilvánvaló hiba volt George részéről. Nehéz nekünk a turbulens levegőben követni egymást és könnyű olyan hibát elkövetni, amilyet ő elkövetett. Ez nyilván sokba került nekem, visszaestem a tizedikről az utolsó helyre, utána pedig vissza kellett küzdenem magam a 11. helyre, hogy mögötte érjek célba. Fáj, mert ezúttal nem én hibáztam. Sajnálatos az ilyesmi" – nyilatkozta a koccanás után a mezőny végéről felkapaszkodni kénytelen Sainz a Sky Sportsnak.

A Ferrari spanyolja úgy vélte, hogy „a hetedik-nyolcadik hely környékén kellett volna végeznem és jó helyzetben kellene lennem a holnapi futam előtt, úgyhogy sajnos elég sokba került" Russell manővere.

A büntetéstől egyáltalán nem tartó Williams-pilóta ugyanakkor másképp látta az esetet, és szerinte Sainz volt az, aki bevágott elé.

„Carlos elég széles ívről jött és bevágott elém. Láttam, de nem igazán tehettem többet abban a szögben, amiben éppen voltam.

Szerintem az ilyesmi megesik. Amikor az ember kívülről érkezik, nem igazán láthatja, hogy mi van belül, úgyhogy szerintem csak nem tudta, hogy hol vagyok. Egyszerű első körös baleset volt."

Russell a 9. helyen fejezte be a sprintfutamot Forrás: AFP/Adrian Dennis

A felügyelők szerint viszont nem, indoklásukban ugyanis azt írták, hogy Russell a blokkoló kerekei miatt vált alulkormányzottá és csúszott neki Sainznak, azaz enélkül elkerülhető lett volna a baleset, amiért három helyes rajtbüntetést és egy büntetőpontot adtak a Williams pilótájának. Az indoklásban kitértek arra is, hogy a versenyeken normális esetben időbüntetést szoktak alkalmazni, de mivel a sprintfutam rövidebb és a nagydíj rajtsorrendjének meghatározására szolgált, ezúttal a hátrasorolás mellett döntöttek.

A sprintfutamot a 9. helyen befejező Russell így vasárnap a 12. helyről fog rajtolni.

A felügyelők egyébként nem csak az ütközést vizsgálták a sprintfutam után, hanem többek között azt is, ahogyan Sainz a kicsúszása után igencsak veszélyes módon visszatért a pályára a Luffield kanyarban, és majdnem telibe találta Cunodát, miközben Kimi Räikkönennek is félre kellett rántania a kormányt.

A felügyelők azonban ezért nem adtak büntetést, mondván nem találtak meggyőző bizonyítákot arra, hogy Sainz nem tett meg minden tőle telhetőt a lehető legbiztonságosabb visszatéréshez. Nem büntették meg a spanyol piltótát azért sem, mert a második szabadedzés végén Sebastian Vettellel és Nyikita Mazepinnel egyetemben nem a versenyigazgató jegyzetében foglaltaknak megfelelően hajtotta végre a próbarajtját, helyette mindhárom pilótát figyelmeztették, egyúttal jelezték, hogy a következő hasonló esetnél már büntetni fognak.