Társoldalunk:

Hamilton akkor sem aggódott, amikor a nap elején nagy hátrányban volt

2021.07.16. 21:28

Úgy szerezte meg az első rajtkockát a szombati sprintfutamra, hogy az időmérő előtti edzésen még tetemes hátrányból követte Max Verstappent. Bejöttek a Mercedes változtatásai az autón.

A Brit Nagydíj a hagyományostól eltérő menetrendben zajlik, és csupán egyetlen edzés vezette fel az időmérőt, amely a szombati sprintfutam rajtsorrendjéről döntött. Ezen Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, de hivatalosan nem szerezte meg a pole pozíciót, "csak" az első rajtkockát az új eseményre.

Azon a bizonyos tréningen még messze járt ettől: közel 8 tizedmásodperccel lassabb eredményt jegyzett világbajnoki ellenfelénél, Max Verstappennél, a rádión csodálkozva kérdezett is vissza, amikor erről értesült. Az esti időmérőn aztán fordult a kocka, a holland gumijai nem tapadtak be rendesen a döntő körökben, míg Hamilton az első kísérletével gyorsabb lett mindenki másnál.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Lars Baron

„Rengeteget dolgoztam a gyárban, a szimulátorban, az erőnléti edzéseken. Próbáltam összpontosítani, hogy mindent kipréseljek az autóból. Az első edzésen nem voltunk nagyon gyorsak" – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Nem aggódtunk, de csalódottak voltunk a tetemes hátrány miatt, és reménykedtünk.

„Változtattunk az autón, ami így nagyszerűvé vált az időmérőre, az első körtől jónak éreztem. Mégis 4 tized volt még a hátrányom [a Q1-ben], tanakodtam, hogyan fogom ledolgozni. Apránként aztán lefaragtam." A sprintfutam kapcsán hozzátette, „a Red Bullokat nem könnyű megelőzni, sokat segít, hogy az élről indulhatunk."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Lars Baron

Még az is belefért neki, hogy az utolsó körében megcsússzon az utolsó kanyarnál, Verstappen ugyanis így sem javított eleget. Az egyik változtatás az volt az edzéshez képest, hogy leszerelték a motorborításról a leszorítóerőt növelő úgynevezett T-szárnyat.

Hamilton idén harmadszor volt leggyorsabb az időmérőn, a májusi Spanyol Nagydíjon óta először. A Mercedes több új elemmel érkezett Silverstone-ba, de Toto Wolff azt mondta, nem ez volt a siker kulcsa.

„Nem az új alkatrészeken múlt, hanem azon, hogy finomhangoltunk minden részletet – jelentette ki a Skynak. – A gumik a megfelelő tartományba kerültek, eltaláltuk az arany középutat az autóval."

Valtteri Bottas Verstappen mögül, a 3. helyről rajtolhat, a körülmények ismeretében ő is elégedettnek érzi magát az időmérő után.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK