A Red Bull motorgyártója részéről elmondták, a szigorú előírások miatt kizártnak tartják, hogy egy F1-es motor teljesítményét bárki illegálisan növelhetné egy módosítással. Bokszutcai pletykák szerint 15 lóerővel járhatnak a Mercedes erőforrása előtt.
Látványosan javult a Red Bull végsebessége tavaly óta, miután az (egyelőre) utolsó F1-es szezonjára apait-anyait beleadott a Honda és rengeteg fejlesztést hajtott végre. Ezek egy részét eredetileg későbbre tartogatták, de előrehozott bevetésükkel nem csak önmagukhoz mérten léptek nagyot előre, hanem a jelek szerint az eddig etalonnak számító Mercedest is átugrották, bokszutcai sejtések szerint körülbelül 15 lóerővel.
Miután a hátsó szárnyak hajlékonyságára vonatkozó előírások szigorítása sem változtatott a bikások teljesítményén az egyenesekben, illetve a Franciaországtól használt új egységükkel mintha még inkább lendületet vettek volna, a Mercedes arra célozgatott, hogy a szabályok ellenére a Honda növelte a motorerejét.

A gyártó technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu azonban kategorikusan tagadja, hogy ilyesmi történt volna, helyette a tavaly óta elért fejlesztéseket emelte ki. „Azon dolgoztunk, hogy növeljük az erőforrás hatékonyságát és javítsunk a gyenge pontjain úgy, hogy közben megőrizzük az erősségeit. Optimalizáltuk a belső égésű motort és az elektromos összetevőket is" – idézte az Auto Motor und Sport.
„Az aktuális szabályok kijelentik, hogy minden, a megbízhatóságot vagy a logisztikát és költségcsökkentést érintő változtatásról részletesen be kell számolni az FIA-nak. Ők a többi motorgyártóval is megosztják a dokumentumokat, és csak azután szabad végrehajtani a módosításokat, ha minden stimmel."
Szerintem így nem lehetséges növelni a teljesítményt.
Valószínűleg attól javult összességében a Red Bull teljesítménye, hogy a korábbinál hosszabb ideig üzemelthetik a motort magasabb fordulatszámon, amit a meghibásodástól való félelem eddig nem tett lehetővé.

A hétvégi Brit Nagydíjon ismét fontos szerep jut a motoroknak, mivel Silverstone-ban a köridő négyötödét padlógázon töltik a pilóták.
A Red Bull a következő években a frissen alapított saját részlege, valamint a Honda segítségével üzemelteti, fejleszti tovább az erőforrásait, és talán önállóan is belevág az évtized közepén érkező újabb generációs motorok építésébe.