Társoldalunk:
Hírlevél

Alonso már megbékélt Hamiltonnal, de a Mercedes-főnök ma is haragszik rá

2021.07.11. 11:00

Fernando Alonso már nem haragszik Lewis Hamiltonra a 2007-es szezon során történtek miatt, a McLaren akkori vezetését viszont továbbra is hibáztatja. Norbert Haug, a Mercedes egykori sportigazgatója egészen másként emlékszik a történtekre.

A Forma-1 történetének egyik legfeszültebb éve volt a 2007-es, amit beárnyékolt a McLaren ipari kémkedési botránya és ennek mellékszálaként Fernando Alonso kapcsolata is megromlott a csapattal, ahol az akkor még újonc, de feltűnően versenyképes Lewis Hamilton volt a csapattársa.

A McLarennél nem voltak jóbanForrás: Getty Images/2007 Getty Images/Mark Thompson

A szezon mélypontja az volt, amikor Alonso megfenyegette a csapatfőnök Ron Dennist, hogy kitálal az FIA-nak a McLaren mérnökei által felhasznált, a Ferraritól származó információról, és a Magyar Nagydíj időmérőjén feltartotta Hamiltont, aki így nem tudta teljesíteni az utolsó mért körét, bár Alonso későbbi büntetése miatt végül a pole pozícióból indulhatott és nyert.

A McLarent a kémkedési botrányban való érintettsége miatt kizárták a konstruktőri világbajnokságból és a versenyzők is lemaradtak a világbajnoki címről, ami végül Kimi Räikkönené lett, 1-1 ponttal megelőzve Hamiltont és Alonsót. A kétszeres F1-es világbajnok ma már úgy véli, nem Hamiltonnal volt konfliktusa az ominózus szezon során.

„Semmi baj nem volt Hamiltonnal, inkább a csapattal voltak nézeteltérések – idézte a Marca. – Volt néhány dolog, amiről [Hamilton] azt hitte, hogy megadják neki vagy sem, az én esetemben is megvoltak ezek, és nem értettük meg egymást, de mindig tisztelet uralkodott közöttünk, még a pályán is. Vasárnaponként a versenyre úgy mentünk ki, hogy megvolt a véleményünk a csapatról, de egymást mindig tiszteltük a pályán. Keményen küzdöttünk, de tiszteletteljesen.”

Alonsót szembesítették a Magyar Nagydíjon történtekkel, erre kétszer is annyit felelt, hogy „semmi” sem történt, majd felidézte, hogy „lecserélték a gumikat, és alig értem fel [a mért körre]. A rajtvonalon egy másodperccel [a kockás zászló előtt] mentem át”, de arra nem tért ki, hogy ez azért történt, mert előtte szándékosan akadályozta Hamiltont a bokszban.

Haug tartotta a frontot a nyilvánosság előttForrás: AFP/Damien Meyer

„Ó, igen, nos, büntetést kaptam. Igen, igen, ez volt az a büntetés, amit abban az évben Magyarországon kaptam” – zárta rövidre, majd hozzátette, „nem tudja”, hogy emiatt vesztették-e el a világbajnoki címet 2007-ben. „Egy ponttal vesztettünk, azt sok helyen meg lehetett volna szerezni, de már nem gondolkodom ezen.” Úgy is fel lehet fogni, hogy milyen szerencsés valaki, aki legalább egy világbajnoki címet megnyert.”

A McLaren gyári partnere akkoriban a Mercedes volt, a gyártó sportigazgatója pedig Norbert Haug, aki 2013 elején adta át a stafétabotot Toto Wolffnak. Haug 1995 és 2009 vége között belülről átélte a McLaren-Mercedes sikereit és kudarcait, a Beyond the Grid podcastban azt mondta, „simán meglettünk volna a magyarországi időmérőn történt cirkusz nélkül.” 

„Ez volt az egyik oka – utalt a vereségre. – Számos magyarázat volt arra, hogy miért vesztették el a világbajnokságot mindkét versenyzővel, de megbűnhődtünk, mert végül is mindkét pilóta egy-egy ponttal maradt le. Manapság már nem szenvedek ettől, de akkoriban nagyon fájt. Normális esetben az ember az ellenfeleit győzi le, nem saját magát.”

Haug pont a tűzvonalban élte meg a Hungaroringen történt eseményeket, mert a megállapodás szerint a McLarent képviselő Ron Dennisszel felváltva mentek a sajtótájékoztatókra, és a Magyar Nagydíjon pont Haug volt soron. Máig emlékszik arra, hogy állnia kellett a sarat, miután Hamilton és Alonso kölcsönösen kiszúrt a másikkal. 

Az ominózus jelenet a HungaroringenForrás: AFP/Laszlo Balogh

„Nyilván sokan bíráltak minket. Magyarországon az eset után egy sajtótájékoztató kellős közepén találtam magam, és próbáltam megmagyarázni a megmagyarázhatatlant. Néha Ron ment el a sajtótájékoztatókra, néha én, Magyarországon én jöttem. Persze, idiótának tűntem, hogy lehet valami ilyesmit kimagyarázni? Világos, hogy nem az volt a legjobb időmérőnk, de emlékezetes, az biztos.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK