Meghalt Carlos Reutemann, Argentína második legsikeresebb Forma-1-es pilótája

Forma-1, Carlos Reutemann, Williams, 1980
Carlos Reutemann, 1980. In the driving seat of a Williams racing car. He drove for Brabham, Ferrari, Lotus and finally Williams in 1980. (Photo by National Motor Museum/Heritage Images/Getty Images)
Vágólapra másolva!
79 éves korában meghalt Carlos Reutemann, korábbi világbajnoki második helyezett Forma-1-es pilóta. Santa Fe kormányzóját az utóbbi bő egy hónapban intenzív osztályon ápolták, az elmúlt napokban rosszabbodott az állapota.

Azok után, hogy május elején vérszegénységgel és kiszáradással kórházba szállították, majd 17 nappal később kiengedték, Carlos Reutemann május végén ismét visszakerült egy Santa Fében található egészségügyi központba, amelynek június 21-én vették fel ismét az intenzív osztályára. Az utóbbi pár napban ismét belső vérzések léptek fel nála, és a mája is kezdett leállni, az orvosok pedig már nem tudtak rajta segíteni.

Carlos Reutemann 1980-ban, a Williams színeiben Forrás: Heritage Images/Getty Images/National Motor Museum

A 2017-ben májrákkal diagnosztizált és azóta súlyos egészségügyi problémákkal küzdő expilóta 1972 és 1982 között szerepelt a Forma-1-ben, összesen 146 nagydíjon vett részt, amelyeken 12 győzelmet, 45 dobogós helyezést, 6 pole pozíciót és 6 leggyorsabb kört szerzett. Legnagyobb sikerét az 1981-es szezonban könyvelhette el, amikor a Williams színeiben második lett a világbajnoki pontversenyben, és mindössze egyetlen ponttal maradt le a vb-címről. Karrierje során számos istállónál megfordult, 1976 és 1978 között pedig a Ferrari pilótája volt.

Reutemann halála azért is nagy veszteség a Forma-1-nek és Argentínának, mivel Juan Manuel Fangio és Jose Froilan Gonzalez 1950-es években elért sikerei után ő volt az ország következő sikeres pilótája a száguldó cirkuszban. Végül Fangio után a második legeredményesebb argentin F1-es pilóta lett belőle.

Reutemannból (balra) sikeres politikus lett Forrás: AFP/Alejandro Guerrero

Miután az 1982-es szezon elején két verseny után visszavonult az F1-től, hazájában két ralivilágbajnoki futamon is részt vett, majd politikai karrierbe kezdett. Santa Fében két időszakban is megválasztották kormányzónak, 2003-ban pedig megkapta az esélyt, hogy induljon Argentína elnöki székéért, de visszautasította a felkérést.