Carlos Sainz csalódott, mert egy hajszál híján bejutott a Q3-ba a közepes keverékű gumikon, pedig Charles Leclerc szerint a Ferrarinál nem is számítottak arra, hogy ez sikerülhet nekik.
Nem jutottak be a Ferrari versenyzői a mezőny első felébe az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, miután Carlos Sainz és Charles Leclerc esetében is ragaszkodtak a közepes keverékű gumikhoz, amelyekkel nem tudtak elég gyors köröket futni ahhoz, hogy részt vehessenek az legjobb 10 helyezésért zajló csatában.

„Az elsődleges prioritásunk az volt, hogy ne kelljen a lágy gumikkal rajtolnunk, legalább ezt sikerült elérnünk – viccelt Sainz az időmérő után a Sky Sports műsorában. – Szerettünk volna előrébb kerülni, de kellett volna még 6 ezredmásodperc – utalt arra, hogy George Russell a Williamsszel közepes keverékű gumikon is gyorsabb tudott lenni nála, és elfoglalta előtte a 10. helyet.
„A Forma-1-ben az apró részletek is döntenek, és a magam részéről úgy érzem, hogy nagyot léptem előre a múlt hétvégéhez képest, a tempós kanyarokban sok időt találtam, és már a Q1-től lendületben voltam, de sajnos az a 6 ezredmásodperc hiányzott, pedig az teljesen megváltoztatta volna az összképet.”
Sainz kijelentette, nem akarták felrakni a lágy gumikat a Q2 végén, mert „erős meggyőződésünk, hogy a lágy gumi nem jó nekünk a versenyre.” Úgy vélte, lehet, hogy más csapatoknak bevált a hétvégére szállított C5-ös keverékű abroncs, de a Ferrarinál „mi nagyon nem akartunk azzal továbbjutni, pedig szerintem simán ment volna.”

Ezt a 12. helyezett Leclerc is megerősítette, ő is azt mondta, hogy nem akartak lágy gumikat használni a Q2-ben. Úgy érezte, „elég jól” sikerült a mért köre, de „a többiek valahogy gyorsabbak voltak”, és elismerte, meglepte őket, hogy Russell a közepes keverékű gumikkal is befért a legjobb 10 helyezett közé.
Mentünk még egy etapot a közepesekkel, sejtettük, hogy nem fogunk bejutni a Q3-ba a közepes szettet használva – árulta el. – Az is az időmérős stratégiánk része volt, hogy szabadon választhassunk gumit, mert úgy gondoltuk, hogy ez előnyösebb lesz, mintha bejutottunk volna a Q3-ba” – összegzett, és hozzátette, a múlthetinél nehezebb versenyre számít, mert a Q2-ben közepes gumikkal is továbbjutó ellenfeleik előnyösebb helyzetbe kerültek a Ferrarihoz képest.