Vágólapra másolva!
A Haasnál elmélyülő konfliktusról számolt be egy német sportcsatorna. Mick Schumacher távozna az istállótól, ami Nyikita Mazepin hátországa és a Ferrari közötti kényes egyensúlyt próbálja fenntartani.

Nem az esélytelenek nyugalma jellemzi a Haas-csapatot, ahol a német Sport1 szerint egyre nagyobb a feszültség Nyikita Mazepin és hátországa, a csapatvezetés és Mick Schumacher, illetve az őt támogató körök, köztük a Ferrari között. A problémák gyökere elsősorban az, hogy Mazepin rendszeresen elmarad Schumacher eredményeitől, ezért tőle független tényezőket okolnak.

Steiner és Schumacher a monacói időmérőn, a német pilóta balesete után Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images

Mazepin édesapja, Dmitrij az Uralkali nevű vállalaton keresztül a Haas legnagyobb szponzora, és a német sportcsatorna úgy tudja, azért plusz pénzt ajánlottak, hogy a versenyző karosszériát cseréljen Schumacherrel. Ennek oka, hogy a két karosszéria súlya eltérő, ezt Günther Steiner csapatfőnök is elismerte, elsősorban a különböző mértékű javításokkal magyarázta a különbséget.

A csatorna portálja úgy tudja, Steiner visszautasította Mazepin ajánlatát

a kasztnicserére vonatkozóan (később azt mondta, hogy mindkét pilóta használta a könnyebb és a nehezebb karosszériát is), ezt a versenyző édesapja nem vette jó néven, és az értesülés szerint azóta azon dolgozik, hogy elmozdítsa a helyéről az olasz szakembert.

Steiner már a kezdetektől a Haas tagja, ő győzte meg a csapat tulajdonosát, Gene Haast is arról, hogy alapítsa meg az istállót, amelynek indulása óta ő a csapatfőnöke. Dmitrij Mazepin állítólag fia menedzserét, a 33 éves brit Oliver Oakes kinevezését szeretné elérni, aki korábban maga is versenyzett, majd megalapította Mazepin korábbi csapatát, a Hitech GP-t.

Schumacher révén közben új szponzor csatlakozott az istállóhoz, a német Home Deluxe bútorkereskedés

a Bild értesülése szerint az év végéig 400 ezer eurót juttat a Haasnak, de ez csekély összeg Mazepinék akár 40 millió eurós befektetéséhez képest. Az istállónak ettől függetlenül a Ferrarival is korrektnek kell lennie, mert a német pilóta az ő delegáltjuk, az alkalmazásáért cserében árengedményt kapnak a hajtáslánc elemeiből.

Nyikita és Dmitrij Mazepin Forrás: Andy Hone / LAT Images

A német fiatal szempontjából egy lehetséges megoldás az átigazolás. Felröppentek pletykák arról, hogy az Alfa Romeo színeiben folytatná a pályafutását, ehhez azonban Kimi Räikkönen visszavonulására lenne szükség, mert az egyre jobban teljesítő és a Ferrari támogatását élvező Antonio Giovinazzi elküldése kevésbé valószínű. Döntés feltehetőleg a nyári szünetben születik.