Társoldalunk:

Verstappen ünneplése miatt Alonso élesen bírálta az F1 versenyigazgatóját

2021.07.01. 17:58

Túlzottnak tartják az F1-es pilóták, hogy a versenyigazgató figyelmeztette Max Verstappent a Stájer Nagydíj végi ünneplése miatt. Fernando Alonso és Nicholas Latifi is védelmébe vette a holland pilótát.

Simán megnyerte a múlt hétvégén rendezett Stájer Nagydíjat a Red Bull színeiben versenyző Max Verstappen, a befutónál behúzódott a bokszutca fala felé, lelassított, majd ismét felgyorsítva gumicsíkot rajzolt a szerelők mellé az aszfaltra, ezzel a látványos manőverrel ünnepelte újabb sikerét.

Verstappen ünneplése kiverte a biztosítékotForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon

Az ötlet nem nyerte el Michael Masi, az F1 versenyigazgatója tetszését, figyelmeztette a mezőnyt, hogy még egy ilyen akció már nem marad büntetlenül. Az ausztrál szakember feltehetőleg egy 2015-ös szintén ezen a pályán történt baleset miatt reagált ilyen erősen, akkor Roberto Merhi lassított le Verstappenhez hasonlóan, Nicholas Latifi pedig takarásból érkezve telibe találta őt.

A mezőny egyik legrutinosabb tagja, Fernando Alonso szerint „jó volt látni” Verstappen egyedi ünneplését, és az Abu-Dzabiban hagyománnyá vált gumiégetéshez hasonlította a történteket. „A szurkolók szeretik az ilyesmit, sok videót lehet látni ilyen pillanatokról a közösségi médiában” – érvelt a kétszeres F1-es világbajnok.

„Szerintem az FIA-nak inkább a pályaelhagyásokkal meg az 1-es kanyar [betartásával] kellene foglalkoznia. Én voltam az egyetlen, aki megpróbált ott előzni, elmentem két autó mellett, akik kiszélesítették a pályát és előttem jöttek vissza.” Figyelmeztetést sem kaptak, úgyhogy vannak még dolgok, amiket a szurkolók szempontjából lehetne még fejleszteni.”

Verstappen viccelődve megjegyezte, legközelebb majd gumiégetéssel és piruettekkel ünnepli meg a győzelmét, de elmondta, tartja magát az FIA álláspontjához, de nem érezte, hogy veszélyes helyzetet teremtett a Stájer Nagydíj végén.

„Persze, megértem, hogy ez a biztonságról szól, de belenéztem a tükörbe, teljesen jobbra húzódtam és lazára vettem, mert mindenki a bal oldalon ment. Egy kissé kipörgettem a kerekeket. Oké, ha nem lehet ilyet csinálni, akkor legközelebb nem fogom.” Abban a pillanatban ezt nagyon mókásnak találtam és biztonságosnak is, de persze, megértem, hogy nem akarnak ilyet látni, ez nekem rendben van.”

Latifi, a Formula Renault 3.5-ben történt baleset vétlen részese most is közel járt a lelassító Verstappenhez, most viszont nem csatázott pozícióért az utolsó métereken. Elmondta, látta, ahogy ellenfele a győzelem megünneplésére készül, ezért a lehető leginkább balra húzódott. Úgy vélte, „nem a legjobb dolog” egy versenypályán nagyon lelassítani.

„Ebben a helyzetben nyilván nem voltak közvetlenül mögötte olyan autók, amelyek egymás ellen küzdöttek. Én annak idején elég szorosan csatáztam egy másik autóval, ebből következően félszemmel a tükröt néztem, és nem számítottam arra, hogy egy autó megáll pont előttem a rajtrácson” – idézte fel a történteket a kanadai pilóta.

„Ahogy 2015-ben is láthattuk, ez nagyon csúnyán is végződhet, szerintem kompromisszumra kell törekednünk. Michael úgy gondolta, ez veszélyes volt, úgyhogy nem hiszem, hogy sokan csinálják majd ezt a jövőben. Talán az a legjobb, ha nem lassítunk le ennyire” – tette hozzá a Williams versenyzője.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK